BEOGRAD, U Agenciji za privredne registre Srbije (APR) trenutno se vodi 1.029 aktivnih turističkih agencija, od kojih je 40 novoosnovanih od početka 2011, a inspekcija preporučuje građanima da dobro razmisle kome će pokloniti povjerenje.
U APR kažu da je ove godine iz Registra turizma obrisano osam agencija, a od početka 2010. godine – 41 turistička agencija.
Građanima se preporučuje, prije nego što uplate aranžman, da na sajtu APR provjere da li se izabrana agencija nalazi na spisku registrovanih, što znači da ima licencu za posao, a zatim da provjere njen bonitet.
To mogu da učine pretragom ili privrednih društava ili preduzetnika, u zavisnosti kako su one registrovane, i da pogledaju poslovanje i finansijske izvešaje tih agencija tokom posljednje tri godine.
Glavni republički turistički inspektor Stojan Arizanović rekao je da se putnicima savjetuje, da prije ugovaranja putovanja dobro prouče opšte uslove, program i obavještenje o polisi osiguranja.
Kad ugovaraju putovanje kod turističke agencije- posrednika, putnici treba da utvrde ko je organizator putovanja, i koji mu sa broj licence.
Naime, samo je organizator odgovoran za realizaciju putovanja, a ne posrednik.
Dobro je provjeriti dobijene informacije na sajtu agencije organizatora i drugih koje nude isti smještaj, kao i na sajtu odabranog hotela, kazao je Arizanović, dodajući da usmene informacije nisu obavezujuće za agenciju.
Putnici prije putovanja moraju dobiti ime, broj telefona i druge podatke o lokalnom predstavniku agencije i da ga imaju, tokom putovanja.
Arizanović preporučuje putnicima da izbjegavaju agencije koje su u blokadi, jer ne mogu da izvršavaju finansijske obaveze prema poslovnim partnerima.
Za turistička putovanja zakon ne traži neophodno zdravstveno osiguranje, ali je u interesu putnika da pribavi polisu, zbog visokih cijena ljekarskih usluga u inostranstvu.
Bilo je slučajeva i da su turisti vraćani sa pojedinih graničnih prelaza, jer nisu imali polisu zdravstvenog osiguranja.
Arizanović je naglasio da je u slučaju bilo kog odstupanja od programa, u toku samog putovanja, neophodno da putnici odmah sačine pismeni prigovor predstavniku agencije i pribave moguće dokaze za neizvršene usluge, jer je to osnov za ostvarivanje prava.Tanjug