BERLIN – Njemačka kompanija Gerhardi Kunststofftechnik GmbH preživjela je Napoleonovu invaziju, Veliku depresiju i dva svjetska rata ali trenutna automobilska kriza u Evropi dovela je ovog proizvođača plastike na rub propasti, piše Bloomberg.
Prošlog mjeseca, nakon dužeg perioda rastućih troškova i pada potražnje, Gerhardi Kunststofftechnik, koja je, između ostalog, proizvodila trokraku zvijezdu za Mercedes, podnijela je zahtjev za stečaj, ostavivši svojih 1 500 zaposlenika u neizvjesnosti.
Gerhardi je samo jedna od stotina malih kompanija u evropskom automobilskom dobavljačkom lancu koje se bore za opstanak dok proizvođači automobila smanjuju proizvodnju zbog slabije prodaje i turbulentne tranzicije na električna vozila.
Francuska kompanija Forvia SE, koja proizvodi komponente za Stellantis i Volkswagen, otpušta hiljade radnika jer prelazak na električna vozila čini tradicionalne proizvode poput mjenjača i ispušnih sistema zastarjelim.
Ali, čak i dobavljači povezani s električnim vozilima – poput švedskog proizvođača baterija Northvolt AB – takođe trpe posljedice nakon što su vlade smanjile subvencije, a prodaja naglo pala.
Ove godine evropski proizvođači dijelova najavili su 53 300 otkaza, od čega većinu u Njemačkoj, prema podacima industrijskog udruženja CLEPA. To je više nego tokom pandemije koronavirusa, kada su tvornice i prodajni saloni mjesecima bili zatvoreni.
“Uz visoke cijene energije na kontinentu, birokratske prepreke i prijetnju pogoršanja trgovinskih odnosa s SAD-om, iduća godina izgleda jednako sumorno, Kompanije su uložile ogromna sredstva očekujući nagli rast prodaje električnih vozila, ali to se nije dogodilo”, rekao je Matijas Cink, predsjednik udruženja CLEPA.
Dobavljači u automobilskoj industriji zapošljavaju oko 1.7 miliona radnika širom Evropske unije i godišnje troše oko 30 milijardi evra na istraživanje i razvoj. Prema konsultantskoj firmi McKinsey, svaki peti dobavljač automobila očekuje gubitke sljedeće godine. Index