BERLIN – Promet u trgovini na malo u Njemačkoj neočekivano je pao u julu, pokazuju današnji statistički podaci, raspršujući nade u potencijalni snažan oporavak potrošnje domaćinstava u trećem kvartalu od posljedica korona krize.
Promet u maloprodaji je u julu realno pao za 0,9 odsto na mjesečnom nivou, poslije pada od 1,9 procenata u junu i rasta od 13,2 odsto u maju, kada su vlasti ublažile vanredne mjere zatvaranja zbog pandemije korona virusa, prenosi Rojters.
Vlada kancelarke Angele Merkel je od marta donijela više spasilačkih i podsticajnih mjera, finansiranih rekordnim zaduživanjem od 217,8 milijardi evra, kako bi pomogla kompanijama i potrošačima da prebrode krizu.
Među tim mjerama je i privremeno smanjenje PDV-a, od 1. jula do 31. decembra, u vrednosti do 20 milijardi evra, kako bi se dodatno podstakla domaća potražnja.
Slika maloprodaje je nešto svjetlija kad je riječ o međugodišnjim podacima.
Naime, julski promet u trgovini na malo u Njemačkoj je u odnosu na isti mjesec 2019.godine porastao za 4,2 posto realno, nakon rasta od 6,7 procenata na godišnjem nivou u junu.
U odnosu na februar, mjesec prije izbijanja pandemije, promet u maloprodaji u julu je realno povećan za 0,9 procenata, navodi se u saopštenju njemačkog zavoda za statistiku, Destatisa.
U periodu januar-jul tekuće godine, njemački trgovci na malo su, uprkos krizi, realno povećali prodaju za 2,6 procenata.
Podaci otkrivaju veliku neujednačnost kretanja prodaje unutar ovog sektora.
Primjera radi, promet u prodavnicama tekstila, odjeće, obuće i proizvoda od kože tokom sedam mjeseci pao za više od 25 odsto, dok su onlajn trgovci zabilježili skok prodaje za petinu. Srna