BERN, Švajcarski maloprodajni sektor i dalje je pod pritiscima.
Prihodi, prilagođeni broju radnih dana i praznika, pali su u junu ove godine 0,9 odsto u odnosu na isti mjesec lani, saopštio je Federalni zavod za statistiku (OFS).
U nominalnom iznosu, prihodi maloprodaje pokazuju pad od 2,8 odsto, prema saopštenju OFS-a, prenosi švajcarski list 20 minit.
Situacija je, međutim, bolja kada se ukupni promet posmatra na mjesečnom nivou. U odnosu na maj ove godine, vrijednost maloprodaje porasla je realno 1,4 odsto a nominalno 1,3 odsto.
Prodaja prehrambenih proizvoda, pića i duvana, bila je na godišnjem nivou manja 0,6 odsto u realnom iznosu, odnosno nominalno niža 1,3 odsto, dok je u sektoru neprehrambene robe zabilježen realni rast od 0,6 odsto (minus 2,3 odsto u nominalnom iznosu).
Prema informacijama iz sektora, švajcarski distributeri suočavaju se sa velikim izazovima, kao što je snažna domaća valuta, snižavanje cijena i prodaja putem interneta.
Maloprodajna branša u prvom polugodištu pretrpjela je pad prihoda od 1,9 odsto, prema podacima insituta za tržišna istraživanja GfK.
Sektor prehrambene robe bio je u padu 1,3 odsto na godišnjem nivou, dok je neprehrambeni sektor ostvario rast od 3,2 odsto.
Kako navode stručnjaci iz GfK-a, švajcarski maloprodajni sektor reagovao je promotivnim akcijama i popustima na rast vrijednosti domaće valute, pa su hiljade proizvoda kupcima ponuđene po sniženim cijenama.
Međutim, drugo polugodište potvrdiće da li su preduzete mjere bile dovoljne da se zaustavi “šoping turizam”, ističu u GfK-u. Tanjug