STRAZBUR, Poslanici Evropskog parlamenta usvojili su danas plan kojim se proizvođačima automobila ostavlja mogućnost da, zahvaljujući “rupama” u zakonu, i dalje krše ograničenja emisija štetnih gasova, što je velika pobjeda ove industrijske grane poslije skandala u koji je upleten “Folksvagen”.
Evropska komisija objavila je u oktobru nove propise o štetnim gasovima, kako bi se uveli realističniji testovi, zasnovani na stvarnim uslovima vožnje, a ne na provjerama u laboratorijama.
Usvojeni prijedlog je ublažen i sadrži “rupe” o kojima su u tajnosti pregovarali stručnjaci iz članica EU. Ovo je razbijesnilo aktiviste za zaštitu okoline, koji su lobirali u Evropskom parlamentu za usvajanje strožih ograničenja.
Poslanici su danas sa 323 glasova “za” i 317 “protiv” odlučili da olakšavajući faktori za automobilsku industriju ostanu na snazi.
Evropska automobilska industrija, u kojoj radi 12 miliona ljudi, tvrdi da su nova ograničenja bez presedana i da će biti veoma teško da se ona ispune u kratkom vremenskom roku.
Prema planu Evropske komisije koji je danas usvojen, od septembra 2017. godine novi dizelski motori moći će da premašuju ograničenje emisije azotnog oksida za više od dva puta.
To prekoračenje će od 2020. godine biti umanjeno na 50 odsto i neće biti vremenski ograničeno.
Pravni stručnjaci u Evropskom parlamentu rekli su uoči glasanja da je ovakvo rješenje nelegalno. Srna