BERLIN, Njemački proizvođači luksuznih automobila “Dajmler” i “Porše” saopštili su da je kriza na evropskom tržištu automobila, počela da se preliva na luksuzne brendove.
Prema njihovom saopštenju kriza koja je najgora u posljednjih 17 godina, širi se sa zemalja južne Evrope na Njemačku.
Kompanija “Dajmler”, sa sjedištem u Štutgartu, saopštila je da će operativni profit “Mercedes-benca” ove godine pasti, dok “Porše” planira da proizvede manje od prvobitno prognoziranih 155.000 automobila i sportskih vozila za narednu godinu.
Kompanije “Dajmler”, “Porše”, BMV i “Folksvagen” su do sada pokazivale otpornost na pad prodaje koji je pogodio proizvođače poput “Fijata”, “Pežo Sitroena” i “Renoa”.
Njemački proizvođači automobila su se održali zahvaljujući snažnom domaćem tržištu i povećanom izvozu u Kinu i Sjedinjene Američke Države. Njihovo tržište, međutim, sada takođe pokazuje znakove slabosti.
Prodaja automobila u Evropi pala je u avgustu za 8,5 odsto, što je najveći pad od februara, saopštila je Industrijska asocijacija ACEA, prognozirajući da će evropske isporuke u 2012. zabilježiti 17-godišnji minimum.
Registracija novih automobila u Njemačkoj je tokom avgusta smanjena za 4,7 odsto.
Pojedini evropski proizvođači automobila, koji su najteže pogođeni padom prodaje automobila na Starom kontinentu, preduzimaju još oštrije mjere, pa je “Pežo” pristao juče na prodaju većinskog udjela u svom odjeljenju za kamione kako bi pribavio potrebna sredstva, dok “Fijat” planira da u Evropi smanji broj menadžera za 20 odsto.
Prodavci u Njemačkoj, najvećoj evropskoj ekonomiji, nudili su prošlog mjeseca popust od 12 odsto na kupovinu automobila, što je najviša stopa za posljednjih godinu dana. Tanjug