PARIZ, Po ugledu na industriju mode koja je davno shvatila da se može dosta zaraditi prodajom vrhunskih robnih marki većem broju kupaca, sada i veliki proizvođači kola prve klase pokušavaju da slijede isti primjer, nudeći širem krugu mušterija vrhunske modele kao što su “bmw X1”, “audi A1”, ili “mini krosover”, konstatuju analitičari.
“To se zove širenje broja potrošača,” kaže Kristof Šturmer, analitičar istraživačke firme “Global insajt.”
Proizvođači automobila su shvatili da vrijednost prvoklasnih automobila može biti primjenjena na čitav asortiman, dodao je Šturmer, a prenele su svjetske novinske agencije u izveštajima sa Sajma automobila u Parizu, koji traje do 19. oktobra.
Njemačka kompanija BMW, koja već dugo važi za solidnog proizvođača kola premijum klase, odlučila je da u Parizu otkrije svoj novi model kompaktnog krosovera X1, koji će se naći u prodaji, najverovatnije, iduće godine.
Taj novi model pripada grupi kompaktnih sportskih automobila, ali u svemu podsjeća na terensko vozilo i namjenjen je kupcima koji vole da imaju kola za gradsku vožnju, a da ih za vikend koriste i za izlete van glavnih saobraćajnica.
Iz iste BMW grupe dolazi i “mini krosover” sa pogonom na četiri točka, kao nešto veća i nadograđena verzija večito popularnog modela “mini” koji je, takođe, predstavljen u Parizu, da bi u prodaju ušao, kako je najavljeno, 2010. godine.
Još jedna njemačka auto-grupacija poznata po bezbjednosti i visokom stilu automobila, “Audi”, otkrila je svoj odgovor na “mini”, sa svojim modelom “audi A1”, koji ima mnogo tehničkih noviteta.
Mediji špekulišu da i “Mercedes-Benc” radi na manjem automobilu sa pogonom na četiri točka, koji bi bio dostupan većem broju kupaca.
Pariski salon je ove godine zapljusnut novim manjim automobilima u nastojanju da se privuku kupci zabrinuti zbog visokih cijena goriva, zagađenja i finansijske krize.
Ali kupcima koji će nabaviti kompaktna vrhunska kola kao što su “bmw X1” ili “audi A1”, nije glavni cilj da imaju ekološki prilagođen automobil, smatraju analitičari.
“Pojedinci koji kupuju premijum vozila automatski očekuju da imaju najnoviju tehnologiju” i zbog toga su “uvjereni da će ta kola biti ili hibridi, ili vozila manje potrošnje goriva.”
“Riječ je o kupcima sa dobrim platama, istina ne sa ogromnim primanjima, ali dosta dobrim zaradama. Oni žele socijalni prestiž i u stanju su da priušte dobru robnu marku,” kazao je Šturmer.
Na štandu BMW-a na Pariskom sajmu, koji se ove godine održava u sjenci sveopšte finansijske krize koja pogađa i automobilsku industriju, model “X1” žute boje privukao je izuzetno veliku pažnju posjetilaca.
“Možda izgleda da je mali, ali on definitivno pripada premijum segmentu automobilskog tržišta,” izjavio je predstavnik kompanije Kristof Kening.
Od ukupno 90 novih modela koji su se ove godine iz 25 zemalja našli u Parizu, najviše je kola koja koriste takozvane “zelene tehnologije” i pripadaju grupi vozila manje potrošnje goriva.
Sajam je otvoren za medije i predstavnike industrije u četvrtak, a za publiku od subote i trajaće do 19. oktobra.