VEVEJ, Švajcarska kompanija “Nestle”, najveći svetski proizvođač prehrambenih proizvoda, saopštila je da je u drugoj polovini 2007. povećala neto profit 14 odsto, kao rezultat viših cena sladoleda “drejers” (Dreyer's) i instant kafe “neskafe” (Nescafe).
Šestomesečni neto profit je povećan na 5,73 milijarde švajcarskih franaka (5,2 milijarde dolara), sa 5,05 milijardi franaka u drugom polugođu 2006, što je iznenadilo analitičare, koji su očekivali profit od 5,33 milijarde franaka.
Prihod je istovremeno porastao 10 procenata, na 56,4 milijarde franaka, izvestila je agencija Blumberg.
Neto profit u celoj prošloj godini je povećan 16 odsto, na 10,65 milijardi franaka, ili 27,81 franak po akciji, što je više od 10,2 milijarde franaka, koliko su očekivali analitičari.
Prošlogodišnja prodaja je porasla 9,2 odsto, na 107,6 milijardi franaka.
“Nestle” je lane povećao cene svojih proizvoda za prosečno tri odsto, najviše za 10 godina, kako bi nadomestio rast troškova za nabavku šećera, mleka i pšenice – sirovina u proizvodnji testenina “butoni” (Buitoni), čokoladica “kitket” (Kat) i hrane za kućne ljubimce “purina”.
Rast cena sirovina povećao je troškove širom prehrambene industrije. Američka prehrambena kompanija “Kraft fuds” (Foods), čija kafa i čokoladice konkurišu “Nestleovim” proizvodima, prošlog meseca je saopštila da je njen profit u četvrtom tromesečju opao 6,3 odsto kao posledica poskupljenja mleka za 50 procenata.
Jedna od najznačajnijih sirovina za “Nestle” je kafa robusta, koja je sada 51 odsto skuplja nego pre godinu dana. Šećer je, pak, poskupeo 19 odsto, a kakao 34 procenta, a analitičari prognoziraju da se cene sirovina nikada neće povući na nivoe iz poslednje decenije.
Vrednost akcija “Nestlea” je danas povećana 19,75 franaka, na 486 franaka, nakon što je od početka godine oslabila 10 odsto.