PARIZ, Američka multinacionalna kompanija Najki, koja se bavi dizajnom, razvojem i prodajom sportske obuće, odjeće i ostale opreme, ostvarila je rast profita u drugom poslovnom tromjesečju, završenom 30. novembra, zahvaljujući povećanju prodaje i narudžbina.
Profit u drugom kvartalu poslovne 2013. je povećan za 40 odsto u odnosu na isti period prije godinu dana dostižući vrijednost od 537 miliona dolara. Cijena po akciji je porasla na 59 centi, što je za jedan odsto više od očekivane vrijednosti.
Bruto marža je povećana za 1,4 poena na 43,9 odsto.
Poslovni promet kompanije je u navedenom periodu povećan za osam odsto, na 6,43 milijarde dolara.
Narudžbine odjeće i obuće koje treba da budu isporučenu u periodu od decembra 2013. do aprila 2014. dostigle su 10,4 milijardi dolara.
U zapadnoj Evropi, gdje Najki ima bolje rezultate od rivalskog Adidas, prodaja je povećana za 12 odsto a narudžbine za 26 odsto.
U Kini, u kojoj se američka kompanija suočava sa problemom prevelike količine robe u skladištima, prodaja je porasla za pet odsto.
Prema podacima Evromonitora, Najki kontroliše 14,6 odsto svjetskog tržišta sportske opreme, a njegov konkurent Adidas 11,4 odsto.
Adidas u Evropi, sa 13,2 odsto udjela na tržištu, ima prednost u odnosu na Najki čiji je učešće 12,4 odsto, prenose agencije.