NJUJORK, Internet kompanija Jahu (Yahoo), vlasnik jednog od najposjećenijih sajtova, zabilježila je pad neto profita u prvom kvartalu 2015. godine za 15 puta, saopštila je kompanija.
Neto profit u prva tri mjeseca tekuće godine bio je 21,2 miliona dolara, ili dva centa po akciji, u poređenju sa 311,6 miliona dolara (29 centa po akciji) ostvarenih u istom periodu 2014. Bez uračunatih jednokratnih faktora dobit se spustila sa 38 na 15 centi na akciji.
Ukupni prihodi povećani su 8,2 odsto, na 1,23 milijarde sa 1,13 milijardi dolara u prvom kvartalu prošle godine. Pri tome su prihodi, bez uračunatih troškova za internet saobraćaj, smanjeni na 1,04 milijarde, sa 1,09 milijardi dolara.
Analitičari u anketi Tomson Rojtersa su u prosjeku prognozirali korigovanu dobit na nivou od 18 centi po akciji, uz prihode od 1,06 milijardi dolara bez troškova internet saobraćaja.
Operativni troškovi Jahua u prvom tromjesečju povećani su 19 odsto, na 1,31 milijardu dolara, navodi se u saopštenju kompanije.
Prodaja pretraživačkog biznisa Jahua od januara do marta povećana je 20 odsto, na 532 miliona dolara. Broj pregleda plaćenih oglasa povećan je 21 odsto u odnosu na isti period lani, pri čemu je vrijednost jednog “klika” porasla skoro tri odsto.
Kompanija planira da u drugom kvartalu ostvari prihode između 1,21 milijardi i 1,25 milijardi dolara, a prihode bez troškova za internet saobraćaj od 1,01 do 1,05 milijardi dolara, dodaje se u saopštenju.
Kotacije akcija Jahu u elektronskom trgovanju u utorak su porasle 0,7 odsto. Kapitalizacija kompanije od početka ove godine pala je 12 odsto, nakon rasta od 22 odsto 2014. godine. Tanjug