NJUJORK, Kompanija Fejsbuk kojoj pripada najveća društvena mreža, zabilježila je u prvom tromjesečju ove godine 20 odsto manji neto profit, ali ipak veći od očekivanog.
Prihod je istovremeno skočio 42 odsto, što je bilo manje od prognoziranog, prenio je Interfaks.
Kako je saopštila kompanija, njena čista dobit u prva tri mjeseca ove godine smanjena je na 512 miliona dolara ili 18 centi po akciji, u poređenju sa 642 miliona dolara ili 25 centi po akciji, ostvarenim u istom periodu 2014. godine.
Korigovana dobit povećana je 20 odsto na 42 centa po akciji, dok su kvartalni prihodi povećani sa 2,5 milijardi dolara na 3,54 milijardi dolara. Analitičari u anketi Tomson Rojtersa, u prosjeku su korigovanu dobit procijenili na nivou 40 centi po akciji, uz prihod od 3,56 milijardi dolara.
Rast prihoda usporilo je jačanje dolara, jer Fejsbuk više od polovine prihoda ostvaruje van SAD.
Prihodi od reklama u periodu januar-mart povećani su 46 odsto, na 3,32 milijarde dolara. U februaru je kompanija saopštila da je broj njenih aktivnih oglašivača premašio dva miliona, u odnosu na 1,5 miliona u julu 2014. godine.
Prema podacima kompanije, Fejsbuku rastu prihodi zahvaljujući rastu prodaje mobilnih reklama. U prvom ovogodišnjem kvartalu upravo one su donijele skoro tri četvrtine (73 odsto) ukupnih prihoda od oglašavanja, dok je u posljednjem tromjesečju prošle godine njihov udio bio 69 odsto, a u prvom kvartalu 2014. godine 59 odsto.
Broj aktivnih korisnika društvenih mreža (koji su aktivni bar jednom mjesečno) na kraju prvog tromjesečja bio je 1,44 milijardi, što predstavlja od 13 odsto za godinu dana.
Sa mobilnih uređaja najmanje jednom mjesečno Fejsbuk je koristilo 1,15 milijardi ljudi, 24 odsto više nego godinu dana ranije. Akcije Fejsbuka su nakon objavljivanja izvještaja izgubile više od 2,2 odsto vrijednosti. Tanjug