LONDON, Zarada Barberi grupe nadmašila je prognoze analitičara zahvaljujući rezanju troškova i poboljšanju trenda potrošnje u Kini.
To je poguralo poslovne rezultate britanskog proizvođača čuvenih mantila, koji se priprema za dolazak novog glavnog izvršnog direktora, javlja agencija “Blumberg”.
Prilagođeni profit prije oporezivanja od 462,4 miliona funti (598,8 miliona dolara) u fiskalnoj godini završenoj 31. marta, potukao je prosječnu procjenu analitičara od 457,1 milion funti, saopšteno je danas iz Barberija, čije su akcije skočile za čak 2,4 odsto.
Dobit je, međutim, manja za 21 odsto u odnosu na godinu dana ranije, budući da je kompanija upumpavala novac u oživljavanje rasta svog kozmetičkog biznisa i veleprodaje.
Barberi je naveo da se kreće ka ciljanom rezanju troškova od 100 miliona funti godišnje do 2019. Smanjenje troškova u minuloj fiskalnoj godini je delimično anulirao pad prodaje u Americi, gde je kompanija zatvorila neka prodajna mesta na lokacijama koje nisu elitne i skratila trajanje perioda rasprodaja u nastojanju da svoj brend učini poželjnijim.
Modna kuća iz Ujedinjenog Kraljevstva je navela da je njena poslovna jedinica koja se bavi aksesoarom nadmašila odeljenje odeće u prošloj fiskalnoj godini. Rast prodaje u kontinentalnom delu Kine je ubrzao u poslednjem kvartalu, zabeleživši dvocifren procenat u odnosu na jednocifren prethodne godine, istakli su iz Barberija.
Kompaniji je išlo na ruku slabljenje funte nakon prošlogodišnjeg glasanja za izlazak Velike Britanije iz Evropske unije, što je uvećalo prihod za 10 posto po osnovu kursnih razlika.
Barberi je povisio dividendu za proteklu fiskalnu godinu za 5,0 odsto.
Dolazeći generalni direktor Barberija, Marko Gobeti, suočiće se sa pritiskom da osigura veći procenat rasta kada počne da radi u julu ove godine, ocjenjuje “Blumberg”. Tanjug