Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Ekonomisti: Republici Srpskoj prijeti finansijska katastrofa

    6. Juna 2024. — 14:10

    Za Radukića ministri u Vladi Srpske rade savršeno

    20. Maja 2024. — 13:56

    Srbija ubrzano isisava energente iz BiH

    29. Decembra 2023. — 14:05

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Saznajemo: Uskoro optužnica protiv Đoke Ekvatora

    28. Juna 2024. — 13:46

    Ekskluzivno: Optuženi u aferi „korona ugovori“ priznaje krivicu

    19. Juna 2024. — 10:43

    Nakon „Alumine“, Pavlović preuzima i „Boksit“

    16. Maja 2024. — 12:15

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Smailbegović: Odnos države i poslodavaca zasniva se na poznanstvima

    7. Marta 2025. — 20:00

    Mujanić: BiH ima zaliha domaćeg mesa samo za tri dana

    21. Februara 2025. — 20:05

    Više od 2.000 firmi nije APIF-u predalo izvještaje

    9. Jula 2025. — 16:11

    Agencija prekinula monitoring javnih nabavki

    9. Jula 2025. — 16:02

    Službenici UIO pravosnažno oslobođeni optužbi za nesavjestan rad

    9. Jula 2025. — 12:53

    „Lanaco“ preuzima „Prointerovu“ aplikaciju za cijene goriva 

    9. Jula 2025. — 10:31
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    “Elektroprivreda BiH” mora da kupi 400.000 tona uglja

    8. Jula 2025. — 10:43

    Cijena sirove nafte oko 67 dolara po barelu nakon odluke OPEK-a

    8. Jula 2025. — 08:59

    Potrošnja i proizvodnja uglja u Evropskoj uniji na istorijskom minimumu

    4. Jula 2025. — 13:22

    Kakve su šanse za napredovanje ekonomije u BiH?

    2. Jula 2025. — 15:18

    Poreski prihodi u Srpskoj veći od planiranih

    9. Jula 2025. — 08:17

    Vidović: Potpuno ostvaren rebalans budžeta za prošlu godinu

    9. Jula 2025. — 07:41

    Promet na Banjalučkoj berzi preko 1,5 miliona maraka

    8. Jula 2025. — 15:54

    „Krajina osiguranje“ ide u dokapitalizaciju od 3,1 milion KM

    8. Jula 2025. — 13:17

    Ko su najveći telekomunikacioni igrači na Balkanu

    4. Jula 2025. — 08:16

    Banjalučka firma isplaćuje dividendu akcionarima

    3. Jula 2025. — 08:16

    Jačanje evra ugrožava napore oko obuzdavanja inflacije

    2. Jula 2025. — 13:07

    SAD i Kina potpisale trgovinski sporazum

    27. Juna 2025. — 15:26

    SAD odrezala Srbiji carine od 35 odsto

    8. Jula 2025. — 09:20

    Tramp uvodi carine od 30 odsto na svu robu iz BiH

    8. Jula 2025. — 09:12

    Kada Lidl planira otvaranje prodavnica u BiH

    6. Jula 2025. — 11:10

    Na prijedorskoj pijaci ni trećina štandova nije popunjena

    3. Jula 2025. — 11:30

    Sve više radnika iz BiH odlazi na sezonski rad u Hrvatsku

    5. Jula 2025. — 14:31

    Španija prestigla Japan u BDP-u po stanovniku

    5. Jula 2025. — 11:55

    Srpsku za pet mjeseci posjetilo 186.698 turista

    3. Jula 2025. — 15:16

    Booking ide na sud zbog optužbi na podizanje cijena smještaja

    2. Jula 2025. — 16:58

    ECB: Evropska unija sve više trguje s autokratskim i diktatorskim režimima

    8. Jula 2025. — 16:46

    “Elektroprivreda BiH” mora da kupi 400.000 tona uglja

    8. Jula 2025. — 10:43

    Cijena sirove nafte oko 67 dolara po barelu nakon odluke OPEK-a

    8. Jula 2025. — 08:59

    Konačan kraj za “Top-Farm”: Firma ugašena, imovina prodata za sitniš

    7. Jula 2025. — 12:31
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Ovo voće košta 160 dolara po komadu

    6. Jula 2025. — 16:18

    Jednostavnim trikom možete značajno uštediti gorivo

    6. Jula 2025. — 09:03

    Direktoru agencije “Apriori” prva nagrada fotografskog takmičenja

    4. Jula 2025. — 14:07

    Gdje su najskuplje nekretnine na svijetu

    24. Juna 2025. — 15:54

    Amerika naplatila oko 100 milijardi dolara carina

    9. Jula 2025. — 10:04

    ECB: Evropska unija sve više trguje s autokratskim i diktatorskim režimima

    8. Jula 2025. — 16:46

    Pogledajte koje su najmanje korumpirane zemlje

    8. Jula 2025. — 13:45

    Berza tone zbog Trampovih carina, Tesla gubi milijarde

    8. Jula 2025. — 11:40
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Prodavci polovnjaka optužuju UIO da pomaže trgovcima novih automobila

Prodavci polovnjaka optužuju UIO da pomaže trgovcima novih automobila

Ratko BogosavacRatko Bogosavac17. Maja 2022. — 15:18Nema komentara6 minuta čitanja
Foto: Agencije

MOSTAR – Uvoznici polovnih vozila s područja Hercegovine pisali su Ministarstvu spoljne trgovine i ekonomskih odnosa, Delegacija EU u BiH, Upravi za indirektno oporezivanje nakon što im je Uprava za indirektno oporezivanje otežala uvoz iz Nizozemske. 

Foto: Agencije

Ukratko, tvrde da im je Uprava za indirektno oporezivanje aktom koji je donijela 30. marta naložila dodatnu provjeru za svako nizozemsko vozilo, za što unaprijed moraju dati i visoki polog, iako je 99 provjerenih vozila ispravne dokumentacije. Potom polog moraju čekati, često i duže vrijeme, a uvezeno vozilo ne znaju kad će prodati. Mišljenja su da je sve urađeno smišljeno kako bi profitirale kompanije koje prodaju nova vozila.

“Nova vozila su isključena iz ove odluke i sumnjamo da je to stranački uvezani lobi koji prodaje nove automobile“, kažu na upit u jednoj od uvozničkih kuća, a više ih se okupilo u borbi protiv ovakvog akta UNO-a.

Navode da su revoltirani svime pisali i Evropskoj komisiji, obzirom da se radi o kršenju pozitivnih propisa i sporazuma.

Do sada je kažu uvoz vozila iz Nizozemske tekao normalno.

“Uvezeš auto, platiš PDV i to je to. Sad više ne znamo šta činiti. Moram dati 3.000 maraka za provjeru, a ne znam kada ću vozilo prodati, i kad će mi taj novac vratiti. Ima ljudi iz RS kojim od 2017. nije vraćen novac, a vozilo koje je provjeravano bilo je uredno. Drugo, carinski depozit plaćamo samo na polovna vozila, a nova su isključili, što je apsurd”, pričaju nam dalje uvoznici. Traže jednakost, a ovakvo postupanje vide kao blokadu uvoza polovnih vozila.

“Uvozimo kvalitetna vozila, od 3-5 godina starosti, pa ne može svatko sebi priuštiti novo vozilo, a ovo sve vodi k tome da nas se uguši”, ističu dalje uvoznici.

Ko prodaje nova vozila u BiH, kako se crtaju tenderi, te koja stranka koristi koju kuću da snabdijeva institucije u kojima ima svoje funkcionere mediji pišu već godinama.  Drugi pak naprasno dobiju akt.

Novi akt sve iskomplikovao

“Uprava za indirektno oporezivanje je 30. maja 2022. izdala akt svim carinskim ispostavama u Bosni i Hercegovini da za polovna vozila iz Nizozemske koja se puštaju u slobodan promet na teritoriji Bosne i Hercegovine nakon 1. aprila 2022. obavezno upute EUR 1, odnosno izjavu izvoznika na naknadnu provjeru u Nizozemsku. Iz navedenih razloga su se naši kupci iz Bosne i Hercegovine preorijentisali na dobavljače iz drugih zemalja EU”, kažu revoltirani uvoznici polovnih vozila.

Ističu da ovo nije samo udar na uvoznike, nego i na obične građane koji kupuju njihova vozila, koja su im ekonomski dostupna, a ipak kvalitetna.

Advokati smatraju da je ovakvo postupanje Uprave za indirektno oporezivanje u suprotnosti s odredbama Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju između Evropske unije i Bosne i Hercegovine koji propisuje:

“Rješenja koja Bosna i Hercegovina primijeni u odnosu na zajednicu ne smije dovesti ni do kakve diskriminacije između država članica, njihovih državljana preduzeća ili kompanija”.

U ovom slučaju to nije tako, a diskriminacija nizozemskih vozila je više nego očigledna.

“Budući da ovakvim postupanjem carinskih organa Bosne i Hercegovine naši kupci iz BiH odustaju od narudžbi, direktno smo kao izvoznici ugroženi i zahtijevamo da se ovakav odnos prema izvoznicima polovnih vozila iz Nizozemske izjednači sa odnosom prema izvoznicima iz ostalih članica EU”, kažu u dopisu domaćim vlastima i Kancelariji EU izvoznici.

Ističu da je moguć i administrativni zastoj između BiH i Nizozemske.

“Ovakvo postupanje carinskih organa BiH će prouzrokovati zastoj u radu administracije Nizozemske, nepotrebno će opteretiti redovno poslovanje kompanija izvoznika i na taj način narušavati osnovne principe na kojima se zasniva unaprjeđenje trgovine među zemljama potpisnicama ugovora. Carinski organi Nizozemske će ovakvim postupanjem kolega iz Bosne i Hercegovine dobiti na provjeru vjerovatno više hiljada dokaza o porijeklu na naknadnu provjeru, u vrlo kratkom vremenskom periodu, što će izazvati zastoj u administraciji Nizozemske“, navode dalje iz preduzeća uvoznika polovnih automobila iz Nizozemske.

Uvoznici su se obraćali medijima, ali i Parlamentarnoj skupštini BiH, Predstavničkom domu, Komisiji za spoljne trgovinu i carine, a gdje traže pojašnjenja akta koji su dobili od UIO-a BiH.

UIO tvrdi suprotno

U Upravi za indirektno oporezivanje tvrde da se ne radi o diskriminaciji, niti pogodovanju, nego ujednačavanju.

“Sektor za carine je zvaničnim putem dana 30. marta upoznao regionalne centre  i carinske ispostave o saznanjima u vezi izdavanja dokaza o porijeklu za polovna motorna vozila, prilikom izvoza iz Kraljevine Nizozemske u Bosnu i Hercegovinu, te uzimajući u obzir i dosadašnja postupanja ove zemlje, obavijestio carinske ispostave kod kojih se polovna putnička motorna vozila uvezena iz Nizozemske prijave za stavljanje u slobodan promet uz primjenu povlaštene stope carine, da od 1. aprila ove godine, dokaze o porijeklu, shodno odredbi Regionalne konvencije o pan euro mediteranskim preferencijalnim pravilima o porijeklu robe (”Službeni glasnik BiH”-Međunarodni ugovori, broj 15/14), vraćaju u postupak naknadne provjere ako za to ima osnovane sumnje, uz osiguranje eventualnog carinskog duga”, naveli su iz UIO.

Kako navode, riječ je o svim polovnim putničkim motornim vozilima iz Nizozemske koja se, od navedenog datuma stavljaju u slobodan promet, bez obzira koji datum je na fakturi, kada su naručena,  nabavljena, da li su i od kada smještena u carinsko skladište.

“Pravila su ista za sva rabljena putnička motorna vozila i sve uvoznike koji prilažu dokaz o preferencijalnom porijeklu robe i zahtijevaju primjenu povlaštene stope carine. Dakle, ovakvo postupanje nije imalo za cilj ”da se oteža poslovanje kompanijama koje se bave prodajom polovnih vozila, tj. u korist onima koje se bave prodajom novih vozila”, kako je to navela grupa uvoznika, već da se ujednači postupanje svih  potpisnica sporazuma o slobodnoj trgovini, koji daju mnoge olakšice i povlastice, ali ukoliko su ispunjeni određeni, propisani uslovi”, navode u odgovoru iz UIO.

Uvoznici, koji tvrde potpuno suprotno uz ostalo tvrde da im je najveći problem upravo osiguravanje eventualnog carinskog duga, gdje plaćaju visoke iznose za nešto što se neće ni dogoditi, umjesto da plate kad se nešto dogodi.

Uvoznici tvrde da je oko 1.800 (samo UIO Mostar) potvrda o porijeklu robe poslato na naknadnu provjeru u Nizozemsku, a da je 99 odsto potvrda ispravno izdato.

Uvoznici iz Hercegovine kažu da su novim aktom dovedeni pred zid i da neće odustati u borbi za jednakost, a da će alarmirati cijelu EU po ovom pitanju.

Hercegovina.info

novi automobili polovni automobili uio
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakBritanski guverner apokaliptično predviđa glad milionima ljudi
Sljedeći članak Najava događaja za srijedu, 18. maj 2022. godine

Povezani članci

NOVOSTI 01 minuta čitanja

Borko Đurić na čelu UO Privredne komore RS

Capital teme 22 minute čitanja

Više od 2.000 firmi nije APIF-u predalo izvještaje

Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Više od 2.000 firmi nije APIF-u predalo izvještaje

9. Jula 2025. — 16:1122 minute čitanja

Izvještaje nije predalo ni čak 7.599 pravnih lica sa blokiranim računom

Agencija prekinula monitoring javnih nabavki

9. Jula 2025. — 16:02

Službenici UIO pravosnažno oslobođeni optužbi za nesavjestan rad

9. Jula 2025. — 12:53

„Lanaco“ preuzima „Prointerovu“ aplikaciju za cijene goriva 

9. Jula 2025. — 10:31

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.

Obavijesti