BANJALUKA ,Prodaja novih automobila u Bosni i Hercegovini oborila je sve rekorde, nakon što je domaće automobilsko tržište, ojačano sve primamljivijim kreditima, u prošloj godini “progutalo” blizu 15.000 novih vozila.
Prema podacima “Auto medija grupe”, u prošloj godini prodaja je porasla za čak 27 odsto, što analitičari povezuju sa sve povoljnijim kreditima i rastom potrošnje.
Lidersku poziciju, sa 18,7 odsto tržišnog kolača, zadržala je češka “Škoda”, zahvaljujući carinskim povlasticama i statusu “domaćeg” proizvoda. Na drugoj poziciji ostao je “Volkswagen”, tradicionalno dobro prihvaćen kod naših kupaca (14,7), dok se “Renault” pozicionirao na trećoj poziciji, sa 11 odsto tržištnog udjela.
Milan Joković, direktor banjalučkog “ICM trade”, zastupnika “Volkswagenove” game, kaže da su u prošloj godini uspjeli da prodaju čak 36 odsto vozila više nego što to bio slučaj u 2006. godini.
“Gotovo polovina naših kupaca još se odlučuje za plaćenje u kešu, dok se druga polovina opredjeljuje na otplatu vozila putem lizniga”, rekao je Joković.
Uprkos tome što je rast osjetan, analitičari procjenuju da je kapacitet bh. tržišta, ipak, dosta veći, bez obzira na to što se i dalje kod nas, na primjer, prodaje četiri puta manje automobila od susjedne Hrvatske.
Prema riječima Mirka Gerha, glavnog urednika “Auto medija grupe”, procjenuje se da naše tržište maksimalno može primiti oko 22.000 do 25.000 automobila.
“Ako se sadašnji trendovi nastave, ova, optimalna situacija biće dostignuta za tri godine”, rekao je Gerh.
Po nekim pokazateljima za ovu godinu, očekuje se da će se rast nastaviti i da bi u ovoj godini moglo biti prodato od 17.000 do 18.000 novih automobila.
Iako se većina prodajnih rezultata odnosi na vozila niže klase, blizu vrha su i etablirane “premijum” marke poput “Audija”, koji je prošle godine uspio da proda 476 limuzina. Tradicionalno njegov najljući rival “Mercesedes” uspio je da proda 242 vozila, što je gotovo duplo više od konkurentskog BMW-a.
Analitičari primjećuju da je ova godina označila strelovit uspon “Forda” i povratak “Toyote”, koja je izbila na petu poziciju na tržištu, ali i veoma dobar start “kineza”. Uvoznici pet kineskih marki uspjeli su da prodaju čak 131 vozilo, što se smatra izuzetnim uspjehom, budući da predstavljaju potpunu nepoznanicu na našem tržištu.Nezavisne n.
TABELA TOP 10
1. ŠKODA 2.759 18,72
2. VOLKSWAGEN 2.180 14,79
3. RENAULT 1.642 11,14
4. FORD 1.243 8,43
5.TOYOTA 889 6,03
6. HYUNDAI 603 4,09
7. FIAT 602 4,08
8. PEUGEOT 583 3,96
9. OPEL 569 3,86
10. LADA 562 3,81
PRODAJA PO GODINAMA
2007. 14.739
2006. 11.541
2005. 11.860
2004. 9.564
2003. 8.504
2002. 8.246
2001. 7.994
2000. 6.234