BEOGRAD, Na tržištu Srbije prošle godine je prodato 44.515 novih automobila, što predstavlja pad od oko 21 odsto u odnosu na 2008. godinu.
Iako ovaj pad na srpskom tržištu, imajući u vidu globalnu ekonomsku krizu i ne izgleda tako drastično, ne treba zanemariti činjenicu da je, kako piše list “cijelu stvar spasao kragujevački `punto`”, jer je zahvaljujući subvencijama Vlade Srbije, prije svega kampanjom “staro za novo”, prodato oko 16.500 vozila te fabrike.
List piše da su krizu na svojoj koži ponajviše osjetili uvoznici automobila. Oni su, uz brojne popuste i akcije u kojima su neki modeli, tvrde uvoznici, nuđeni i ispod nabavne cijene, prodali samo 28.015 vozila, što je pad od čak 50 odsto u odnosu na 2008. godinu.
Direktor marketinga “Vitro gupe”, uvoznika “Sitroena” za Srbiju, Vojislav Lekić, za nastalu situaciju, pored krize, krivi i neravnopravnu tržišnu utakmicu.
“Jasno je da mi više nismo mogli da prodamo vozila u ovakvim uslovima. Prvo je favorizovan `opel`, pa zatim `dačija` (u 2008), da bi prošla godina bila u znaku opšte podrške države `puntu`. Ako se nešto ne promeni, ja ne vidim svetlo na kraju tunela”, kaže on.
Direktor “Reno-Nisana Srbija”, Milan Belin, ne vidi neku koristi i od najavljenog smanjenja carina sa 10 na 7,5 odsto, jer su, kako kaže, njihovi popusti ionako bili znatno veći od toga.
Na čelu Poslovnog udruženja uvoznika vozila i dijelova Srbije odnedavno je Miloš Petrović, doskorašnji direktor “Delta auta”, koji najavljuje da će tražiti od države da se subvencije sa domaćeg “punta” prošire i na ostala vozila.