BEOGRAD – Srpski Nordeus prodat je američkoj kompaniji Take-Two Interactive Software, Inc, za 378 miliona dolara, prenosi portal businesswire.
Kako je objavila kompanija Take-Two Interactive Software, prvobitna cijena od 225 miliona dolara sastoji se od gotovine i 90 miliona u novoizdatim deonicama Take-Two, prenosi portal businesswire.
Osnivački tim Nordeusa primiće naknadu za akcije i nastaviće da vodi kompaniju.
Dio u kešu će biti finansiran iz Take-Two gotovine.
Nordeus, koji je osnovan 2010. godine, kompanija je koja se bavi razvojem igara za društvene mreže i mobilne telefone, sa sjedištem u Beogradu i kancelarijama u Londonu, Dablinu, San Francisku i Skoplju.
Take – Two Interactive Software
Take Two Interactive Softver vodeći je izdavač interaktivnih igrica širom sveta. Firmu je osnovao Rajan Brant u septembru 1993. godine sa središtem u Njujorku.
Pored Nordeusa, vlasnici su i kompanije rockstargames.com poznate po globalno popularnom serijalu igrica GTA (Grand Theft Auto), ali i store.2k.com poznate po sportskim igricama od kojih je najpoznatija NBA2K.
Rockstar Gejms takođe se nalazi u Njujorku, a druga „ćerka“ kompanije 2K u Novatu u Kaliforniji i sastoji se od odeljenja 2K Games, 2K Sports i 2K Play. 2K Sports se bavi razvojem i objavljivanjem Take-Tvo-ovih sportskih simulacionih igara, poput NBA 2K serije. 2K Play pokriva porodične i dečije video igre proizvedene u studijima Take-Tvo. 2K Games obrađuje skoro svu ostalu produkciju internih razvojnih studija Take-Tvo-a, kao i naslove odabranih trećih strana (poput serije Borderlands koju je razvio Gearbok Softvare).
Odvojeno, Take-Two poseduje Private Division, dizajniranu da pomogne u objavljivanju i marketingu igara srednjih nezavisnih programera, kao što je Skuad’s Kerbal Space Program. Napokon, Take-Two poseduje Social Point, program za tržište mobilnih igara. Sa ovom strukturom koja postoji od 1998., svaka etiketa uključuje glavna operativna preduzeća i imaju viši stepen autonomije, a svaka ima svoju infrastrukturu i resurse, upravljanje i strategiju dobiti i gubitka.
Take-Two se odrekao svojih starih načina proizvodnje i distribucije u korist digitalnih publikacija i nezavisne distribucije u maloprodaji. Od 2016. godine, oko polovine prihoda kompanije dolazi od digitalne distribucije, bilo od digitalne prodaje igara putem ličnog računara ili konzola, ili od monetizacije video igara.
Napravila je i programe Socialpoint i Plaidots koji su je dobro kotirali na tržištu mobilnih igara. Posjeduje i 50 odsto kompanije koja se bavi proizvodnjom video igara NBA 2K Liga.
Kombinovani portfelj Take-Two uključuje i franšize kao što su BioŠok, Borderlands, Grand Theft Auto, NBA 2K i Red Did.
U martu 2018., postaje treća najveća kompanija koja proizvodi igrice u Americi i Evropi, odmah poslije Aktivišon Blizard i Elektronic Arts, sa procenjenom tržišnom vrednošću od 13 milijardi američkih dolara. Agencije