BEOGRAD, Ni veliki popusti ni rasprodaja vozila sa lagera u decembru minule godine nisu donijeli osmjeh na lice prodavaca novih automobila u Srbiji.
U tradicionalno „jakom“ mjesecu za kupovinu kola, prodato je samo 2.150 novih automobila, što je skoro za 50 odsto manje nego u 2010, kada je u 12. mjesecu prodato 3.150 automobila.
– Prošle godine je prodato samo 28.795 putničkih automobila, što uz 3.117 vozila iz komercijalnog programa čini pad od oko 30 odsto u odnosu na 2010, kada su put do kupaca našla 40.394 vozila – kaže Miloš Petrović, predsjednik Srpske asocijacije uvoznika vozila i dijelova. Najveći pad prodaje ima „fijat punto klasik“, koga je kupilo samo 4.462 stanovnika Srbije, za razliku od 2010, kada je prodato oko 12.000 „puntića“. Treba, pritom, imati u vidu da se ovaj model prodavao uz subvenciju države, u okviru programa staro za novo.
Gledajući po brendovima, „Fijat“ je, ipak, najuspješniji na tržištu Srbije sa prodajom od 5.050 vozila. „Škoda“ je druga sa 3.124 automobila, „Dačija“ 2.498, „Hjundaji“ 2.393,“Opel“ 2.038,“Ford“ 1.900 motornih vozila.
Poređenja radi, u Hrvatskoj je prošle godine prodato 45.129 novih automobila što je za skoro 7.000 više nego u 2010. godini.
Luksuz nema problema
Prodavci luksuznih vozila ni u Srbiji, baš kao ni u čitavom svijetu, baš i ne znaju za krizu.
– Svake godine prodamo oko 1.500 luksuznih vozila u Srbiji – objašnjava Petrović – Prošle godine bilo je i bolje, jer je „mercedesa“ prodato 757, „audija“ 488, a „be-em-vea“ 402. Novosti