FRANKFURT, Vladine povlastice kojima kupac dobija 2.500 evra kada nabavi nova kola i odrekne se starog vozila, pružile su njemačkom automobilskom tržištu značajana podsticaj u avgustu kada je prodaja porasla za čak 28 odsto, prenio je Rojters.
Vlada u Berlinu izdvojila je pet milijardi evra za podsticanje potrošačke tražnje i realizaciju programa prodaje vozila po sistemu “staro za novo”, kako bi povećala ukupnu potražnju robe i plasman domaće autoindustrije.
Blizu dva miliona zahtjeva će biti pokriveno programom, čiji je cilj bio da se kupuju manji ekološki automobili niže potrošnje goriva. Agencija “Bafa”, zadužena za provođenja projekta, najavila je da će sačini listu čekanja za 15.000 kupaca ako svi pristigli zahtjevi ne budu odobreni, pošto vrijeme za nove prijave ističe.
Slični podsticaji prodaje automobila koje su usvojile vlade mnogih zemalja u Evropi i SAD doprinijeli su povećanju kupovne moći stanovništva, ali istovremneo izazivaju zabrinutost da će tržište ponovo presušiti kada nestane novca u stimulativnim fondovima.
Njemački Savezni zavod za statistiku objavio je da je najnovijim subvencijama za nabavku vozila podstaknut rast potrošnje u najvećoj evropskoj privredi za 0,1 odsto u prvoj polovini godine. Da nije bilo tog programa lična potrošnja bi pala za jedan procenat u odnosu na isti lanjski period, tvrdi se u izvještaju njemačke statistike.
Avgustovska prodaja oko 275.000 jedinica, 26,8 odsto više nego u istom lanjskom mjesecu, doprinijela je da ukupna prodaja automobila u Njemačkoj za osam mjeseci dostigne 2,8 miliona komada.
Njemački proizvođači vozila procjenjuju da će ove godine prodaja dostići 3,5 miliona jedinica, ali da će u 2010. doći do pada isporuka. Agencije