PRAG – Prodajni rezultati kompanije iz Mladá Boleslava za prvo tromjesečje opet pokazuju rast prodaje. Octavia je i dalje najpopularniji model, ali i Fabia dobro prolazi u SUV eri, što dokazuje da mali automobili još nisu otpisani.
U prvom kvartalu ove godine Škoda je isporučila više od 220.000 automobila u cijelom svijeta, što predstavlja rast od 5,2 odsto u odnosu na isti period prethodne godine.
Tržišni udio u Evropi, kao Škodinom najvažnijem tržištu, takođe raste. Ako analiziramo pojedinačno po tržištima, Škoda je u prva tri mjeseca u Njemačkoj, koja je ujedno i njihovo tradicionalno najveće tržište (porast od 8,9 odsto), isporučila 43.500 automobila. Na drugom mjestu u Evropi je Češka s 20.300 prodanih automobila, gdje domaći proizvođač drži čak 35,2 odsto ukupnog broja registracija. Na trećem mjestu je Velika Britanija sa 18.400 isporučenih Škoda.
Svjetske isporuke jedinog električnog modela, Škode Enyaq, porasle su za 12,3 odsto na godišnjem nivou.
U Češkoj je ovaj SUV postao najprodavanije električno vozilo u prvom tromjesečju i osvojio tržišni udio od 17,8 odsto. U Njemačkoj je Enyaq zauzeo drugo mjesto sa nevjerojatnih 43,7 posto rasta u odnosu na prethodnu godinu – najviše od svih tržišta – i nevjerojatnih pet odsto udjela.
Najpopularniji Škodin model ostaje Octavia, koja je prije nepuna tri mjeseca doživjela pristojan redizajn. Škoda je u prva tri mjeseca isporučila više od 61.000 primjeraka Octavije, čime je prodaja ovog bestselera povećana za 36 odsto.
Drugi najprodavaniji model bio je Kamiq (28.600 primjeraka), ali ipak najveće iznenađenje je Kamiqov tehnički rođak, Fabia. Ovaj nekada veoma popularni model B segmenta popeo se na treće mjesto Škodine prodajne liste sa 27.600 isporuka, pretekavši tako konvencionalne SUV-ove Karoq i Kodiaq. SEEbiz