BERN, Prodaja novih vozila na švajcarskom tržištu poslije avgustovskog pada potonula je i u septembru, i to po stopi od 3,3 odsto u odnosu na isti mjesec 2013, pokazuju podaci švajcarskog udruženja Oto-suis (Auto-Suiše).
Od početka godine, odnosno za devet mjeseci, prodaja vozila je opala 3,2 odsto u odnosu na isti period prošle godine, a prodato je 219.136 jedinica, dok je u septembru prodato 21.878 vozila, prenio je švajcarski list 24 sata.
Ipak, iz ovog udruženja kažu da očekuju da za cijelu tekuću godinu prodaja dostigne zadovoljavajućih 300 hiljada novih vozila.
Najcjenjenija marka na švajcarskom tržištu i dalje je “folksvagen” sa prodatih 2.708 vozila u septembru, uprkos godišnjem padu od 12,4 odsto. Na drugom mjestu je BMW koji je prodao 1.788 vozila, uz rast od 19,3 odsto, a na trećem Mercedes koji je zabilježio porast od 22,7 odsto, na 1.566 prodatih vozila.
Češka filijala Folksvagena, Škoda, sa prodajom od 1.401 vozila, uprkos padu od 10,1 odsto, prvi put je pretekla Audi koji je prodao 1.301 vozilo, uz godišnji pad od 8,8 odsto.
Kako dalje navodi isti izvor, da luksuz ipak ne zna za krizu, svjedoči i prodaja vozila njemačke marke “porše” i italijanske “maserati”, koja je porasla 77,7 i 487,5 odsto, respektivno, na 295 i 47 prodatih jedinica. Tanjug