BEOGRAD, Po svemu sudeći, prodavci novih automobila u Srbiji će uskoro raspisivati konkurs za kupce.
Ni brojne „akcije“, popuste i do nekoliko hiljada evra, nuđenje besplatne dodatne opreme, kasko osiguranja, beskamatni krediti, otkup polovnih vozila, koje prodavci vozila nude, ne daje rezultate.
Prodaja je spala na najniže grane, pa je u septembru svega 1.401 građanin Srbije pazario novo vozilo. To je u odnosu na prošlu godinu, kada je prodato 1.600 vozila, pad od oko 12 odsto, a tek poređenje sa 2008. pokazuje prave razmjere „katastrofe“ koja je zadesila dilere novih vozila. Naime, u septembru te godine je u Srbiji prodato 4.480 novih automobila.
– U prvih devet mjeseci ove godine na našem tržištu prodata su svega 15.252 nova automobila, što nije dovoljno ni za „prostu reprodukciju“. Džaba što su svi smanjili, poneki se i odrekli marži nadajući se da će da bolja vremena dočekaju pružajući postprodajne usluge – kaže dr Miloš Petrović, predsjednik Srpske asocijacije uvoznika novih automobila i dijelova.
Razlog zašto je prodaja pala lako je uočiti, objašnjava za „Novosti“ dr Petrović, jer narod jednostavno nema para, ali nema ni „manevarskih“ mogućnosti – ne može više da uzima ni kredite.
Asocijacija uvoznika je nekoliko puta do sada predočavala nadležnima svoje ideje za podsticanje kupovine automobila, ali čini se da su oni prvi prešli na „tržišnu privredu“ i da su prvi iskusili zakon ponude i potražnje.
Za polovnjake nema zime
Prodaja novih vozila u Srbiji će u 2014. teško dostići prošlogodišnju „cifru“ od 20.140 automobila. S druge strane, i pored pooštravanja uvoza polovnih vozila, procjena je da će opet oko 100.000 korišćenih automobila iz uvoza stići na domaće drumove.
– Naše tržište godišnje apsorbuje oko 120.000 vozila. I to vam je to. Kada raste broj novih, smanjuje se brojka uvezenih polovnjaka i obrnuto – objašnjava dr Miloš Petrović. Novosti