PARIZ, Francuski proizvođač alkoholnih pića “Remi Kuantro” (Remy Cointreau) u trećem kvartalu prošle godine zabilježio je pad prodaje od 18,9 odsto, uglavnom usljed smanjene prodaje konjaka “remi marten” (Remy Martin) na kineskom tržištu.
Pad prodaje brenda “remi marten” iznosio je 32 odsto ( u odnosu na isti period prethodne godine), što je znatno iznad očekivanja analitičara. U drugom tromjesečju prodaja je opala 8,2 odsto, a u prvom 13 odsto, prenio je francuski list Kapital.
Pad prodaje konjaka u Kini, usljed mjera koje je vlada u Pekingu preduzela protiv prekomjerne potrošnje i korupcije, uticao je na to da ovaj drugi francuski proizvođač žestokih pića (iza “Pernoa Rikarda”) snizi prognozu svog operativnog profita, očekujući pad od 20 odsto za poslovnu 2013/2014. godinu.
U saopštenju se dodaje da konjak “remi marten” nastavlja da bilježi dobre rezultate na tržištu SAD, ali i Rusije, Japana i Afrike.
Prodaja likera (brendovi “kuantro” i “mun gej”) ostala je stabilna u trećem tromjesečju u odnosu na isti period prethodne godine (+0,1 odsto).
Prihodi od prodaje ove kompanije koja je nastala spajanjem “Remi Marten” i “Kuantro”, 1991. godine, u posmatranom kvartalu vrijedili su 287,6 miliona evra, odnosno, 845,7 miliona evra za devet mjeseci 2013, što je pad od 9,4 odsto u odnosu na isto razdoblje godinu dana ranije. Tanjug