LONDON – Globalna prodaja „Folksvagenovih” automobila pala je za skoro 20 procenata u septembru, jer se njemački brend bori s novim standardima vezanim za emisiju gasova u Evropi, i jer je prodaja u Kini, njegovom najvećem tržištu, posrnula usljed zabrinutosti zbog trgovinskog rata.
Isporuke VV-ovih automobila u Evropi pale su za 42,6 procenata prošlog mjeseca u odnosu na godinu ranije, na 91.100 vozila, piše „Fajnenšel Tajms”, prenosi Tanjug.
Sunovrat zabilježen u Evropi, izazvao je pad od 18,3 odsto u globalnoj prodaji VV-a u septembru, na 485.000 automobila.
Njemački proizvođač automobila suočava se sa izazovnim zadatkom sertifikacije svojih automobila prema novim standardima o emisiji – odnosno sa „svetskom procedurom testiranja lakih vozila”, koja je stupila na snagu 1. septembra.
Ova promjena propisa je uzrokovala velike fluktuacije na tržištu, pošto proizvođači automobila moraju da dobiju dozvole za sve verzije automobila koje prodaju, što ih primorava na obavljanje brojnih testova.
Folksvagen je procijenio ove godine da će ga troškovi sertifikacije automobila po novoj proceduri koštati više od milijardu evra.
Kompanija je navela da su posljedice VLTP-a „ogromne” i na domaćem, njemačkom tržištu, gde je prodaja pala za 47,1 posto na 23.300 vozila u septembru.