BEOGRAD, Još jedna godina samo što nije prošla, a Srbija nije dobila konkretan odgovor iz Bosne i Hercegovine o prodaji 22 aviona, ukotvljena u Mahovljanima kod Banjaluke.
Riječ je o letjelicama koje su proglašene viškom i među njima se nalazi 14 „jastreba“, sedam „orlova“ i jedan „galeb“.
Iz Srbije je u više navrata na adresu institucija BiH stizala ponuda za ove avione i tražen je konkretan odgovor, ali odgovora do danas nema. Ministarstvo odbrane BiH, koje je nadležno da Predsjedništvu BiH predloži da se prodaja završi, po ovom pitanju uporno ćuti.
Nebojša Radmanović, srpski član Predsedništva BiH, kaže ze „Novosti“ da se procedura nije pomakla s mjesta, iz jednog jedinog razloga. Ovlašćeni predlagač, a to je Ministarstvo odbrane BiH, neće Predsjedništvu BiH da uputi prijedlog o prodaji „orlova“, „jastreba“ i „galeba“.
– Te avione nema ko da kupi osim Srbije, a Ministarstvo odbrane uporno odbija da predloži prodaju. Iz Srbije su nam već ranije rekli da bi te avione koristili isključivo za rezervne dijelove za svoje već postojeće avione – ističe Radmanović.
On dodaje da i u samom Predsjedništvu BiH nema saglasnosti oko rješavanja ovog pitanja, kao ni pitanja oko određenog broja vojnog oruđa.
– Osim aviona, u BiH ima još jedna količina oruđa koje posjeduje neku cijenu i koje bi se moglo prodati i ostvariti kakva- takva zarada, a ne uništiti i ostati kratkih rukava. Ovdje je posebno bitna i činjenica da smo mi ušli u procese uništavanja vojnog oružja i oruđa, a vidjeli smo šta se sve dešavalo i šta se još dešava. Neka oruđa i vojna oprema su nestajali iz magacina. Pa zar onda nije bolja prodaja – pita se Radmanović.
Iz Ministarstva odbrane BiH oko pitanja prodaje aviona nisu imali konkretan odgovor ni za „Novosti“.
Ali, kako je našem listu potvrdio izvor iz ovog Ministarstva, glavna prepreka prodaje aviona Srbiji je – način podjele zarade.
– Prodaja aviona Srbiji je stopirana samo zato što bi od prodaje 80 odsto novca pripalo Srpskoj, koja je i vlasnik tih aviona, a samo 20 odsto zaradila bi Federacija BiH. To nikako ne odgovara političarima u FBiH i oni preko svojih predstavnika u Ministarstvu odbrane, prije svega preko ministra Selme Cikotića, koji je kadar SDA, stopiraju prodaju – navodi naš izvor.
Prema informacijama iz Oružanih snaga BiH, cijena „orla“ je prije pet godina iznosila 4,3 miliona dolara, a vrijednost „supergaleba“ bila je 2,3 miliona dolara. U Oružanim snagama BiH kažu da je cijena sada upola manja, zbog dugog ležanja letilica u hangarima.
Staro gvožđe
Ministar odbrane BiH Selmo Cikotić izjavio je ranije za „Novosti“ da je prodaja aviona Srbiji pitanje za Predsjedništvo BiH.
– Mislim da proces nije nemoguće završiti, ali je potrebna saglasnost institucija BiH. Zasad je sigurno – ukoliko avioni ne budu prodati Srbiji, oni mogu ići samo u staro gvožđe – poručio je Cikotić. Novosti
1 komentar
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Šta će Srbiji avioni. Da zaprašuju zasijana polja.