PRAG, Prodaja putničkih automoblila u Češkoj u prvom polugodištu je smanjena za 14 odsto na godišnjem nivou, na 80.818 vozila.
Samo u junu, broj registracija je pao za petinu. Od automobila prodatih od januara do juna, 62 odsto su kupile firme, objavio je Savez uvoznika automobila.
Prema Savezu, glavni uzroci junskog pada prodaje su poplave, veća prodaja u istom periodu prošle godine, kao i ekonomska recesija i s tim u vezi opreznost domaćinstava i firmi.
U drugom polugodištu se očekuje oživljavanje prodaje, ali se za cijelu godinu predviđa pad prodaje od deset odsto u odnosu na 2012. godinu, prenio je ČTK.
Najprodavanija marka je, tradicionalno, “škoda”. Međutim i njena prodaja je smanjena zbog pripreme novih modela i to za 18 odsto, na 23.826 vozila, a tržišni udio je pao ispod 30 odsto, na 29,5 procenata.
Slijedi “hjundai”, sa padom od pet odsto i 8.067 prodatih automobila, dok je treći “folksvagen”, sa dva odsto manje prodatih vozila – 7.670.
Prema podacima Saveza uvoznika automobila, najviše su kupovana mala i mini vozila i njihov udio je bezmalo jedna četvrtina. Tanjug