BEOGRAD, Srbija ima šansu da razvije devet od 11 turističkih proizvoda koje Svjetska turistička organizacija definiše kao ključne, izjavio je rektor Univerziteta “Educons” Ognjen Bakić na Regionalnoj turističkoj konferenciji, koja se održava u Beogradu.
Neki od njih će biti brzi proizvodi, jer za njih neće biti potrebna veća ulaganja, ali razvoj drugih će biti dugoročniji proces, rekao je Bakić, napominjući da Srbija u vrijeme globalne ekonomske kirze mora mijenjati i odnos prema cijenama.
Naš Univerzitet priprema Strategiju marketing razvoja turizma Vojvodine, kroz specijalne turističke proizvode -lov, ribolov ili posmatranje ptica, rekao je Bakić.
Treba da radimo na poboljšanju kvaliteta, a cijene da zadržimo ili možda i da ih snizimo, s obzirom da su i najpoznatije turističke destinacije Pariz i London snizili cijene za 50 odsto, istakao je rektor Univerziteta “Educons”.
S druge strane, kada su u pitanju kanali prodaje, Srbija treba da se opredjeli za male turističke agencije koje će raditi sa malim grupama turista, smatra Bakić, koji posebno ističe značaj internet prezentacija.
Profesor Univerziteta “Singidunum” Slobodan Unković je ukazao da se kriza nepovoljno odrazila na turistički promet, koji je u svijetu smanjen za dva, a u Evropi za tri odsto, ali je napomenuo da je procjena Svjetske turističke organizacije da će krizu najprije prevazići region jugoistočne Evrope, što je za nas ohrabrujuće.
On je istakao da Srbija treba sada da radi na mjerama za povećanje kapaciteta i prije svega kvaliteta turističkih usluga, a pri tome je važna obuka svih kadrova, uključjući i carinu i pasošku kontrolu.