BANJALUKA – U zemlji gdje je napredak već decenijama talac političkih igara, na svakom koraku suočavamo se s nevjerovatnim paradoksima – namjerne opstrukcije koje koče svaki pokušaj modernizacije, napretka i olakšanja života građana Bosne i Hercegovine. Naša svakodnevica postaje bojno polje interesa onih koji bi trebali raditi za narod, a umjesto toga nas drže zarobljene u prošlosti, zbog vlastitih privilegija i ličnih interesa, navode iz Udruženja privatnih poštanskih operatera.
Kažu da jedan od najsvježijih primjera navedenog dolazi iz oblasti poštanskih usluga, a riječ je o paketomatima – samouslužnim sredstvima preko kojih građani mogu preuzeti ili poslati paket.
Ove automatske stanice omogućavaju fleksibilnost, jer korisnici mogu preuzeti paket u bilo koje vrijeme, često 24 sata dnevno.
“Paketomati su tehnologija koja je u regionu i svijetu postala standard napretka, dok se kod nas brutalno blokira i time građanima uskraćuje pravo na slobodu izbora gdje će i kada predati ili preuzeti svoj paket. Zbog čega? Neko je odlučio da nas zadrži u prošlosti, kako bi očuvao zastarjele monopole. Dok građani slušaju obećanja o napretku, iza zatvorenih vrata i u ovom slučaju odvija se suprotno – namjerno zaustavljanje onoga što bi trebalo olakšati život svih nas”, navodi se.
Ali, ko blokira napredak i zašto?, pitaju se. Kako je moguće da članovi Agencije za poštanski saobraćaj Bosne i Hercegovine, čiji je osnovni zadatak unapređenje tržišta poštanskih usluga i koji bi trebali braniti interese građana, zapravo štite interese prevaziđenih sistema i monopola?
Još apsurdnije je to što, dodaju oni, jedan od članova vijeća Agencije istovremeno radi u javnim poštama – institucijama koje očajnički trebaju modernizaciju. Iako se pravno formalno “zamrznuo” u BH Pošti, njegova “neutralnost” je daleko od stvarnosti. Neutralan? U borbi između prošlosti i budućnosti, ko može biti neutralan? Kome on zaista služi?
“Jasno je da članovi Agencije koji su istovremeno zaposleni u kompanijama čiji rad regulišu, otvoreno krše pravila i zloupotrebljavaju svoju poziciju. Takva praksa ne samo da je neetična, već direktno sabotira napore privatnih kompanija koje se bore za uvođenje novih tehnologija i inovacija. Ko će ih zaustaviti? Kome koristi ova stagnacija?”
Ono što dodatno šokira Udruženje je, kako tvrde, niz konkretnih poteza koji se provode s ciljem gušenja privatnih operatera: od postavljanja deset puta većih cijena poštanskih usluga za privatne operatere, preko neopravdanog PDV-a, pa sve do zabrane dostave i predaje paketa u poslovnicama. Ovi potezi, kažu, nisu usmjereni ka zaštiti interesa građana, već ka održavanju zastarjelih monopola koji sprječavaju razvoj i inovacije.
“Privatne kompanije, koje zapošljavaju hiljade radnika te ulažu u tehnologiju, svakodnevno ulažu i u razvoj, dok javni poštanski operateri gomilaju milionske gubitke – bez posljedica. Umjesto da država podupire napredak, ona štiti nesposobne operatere koji guše privatni sektor i time direktno uskraćuju građane. Zar je moguće da interes šačice povlaštenih koči napredak čitave zemlje? Zar građani BiH zaslužuju da budu tretirani kao građani trećerazredne države? Dok privatni sektor, koji bi trebao biti motor razvoja, nailazi na nepremostive birokratske prepreke, država nastavlja nagrađivati anahronost. Zašto dozvoljavamo da nekolicina neadekvatnih moćnika kroji našu sudbinu, a ne napredak i razvoj? Hoćemo li zaista dopustiti da jedna agencija i njeni članovi, sakriveni iza svojih funkcija, i dalje blokiraju budućnost ove zemlje? Hoćemo li ostati taoci njihove nesposobnosti?”, poručeno je iz Udruženja privatnih poštanskih operatera.
Napominju da je ovo samo jedan od primjera kako nekvalifikovani i pogrešno postavljeni pojedinci donose odluke koje direktno ugrožavaju prava i mogućnosti miliona građana.
Stoga, postavljaju jednostavno pitanje: Ko im dopušta da rade za vlastite interese i interese nekolicine, umjesto za dobrobit svih nas? Ko nas drži kao taoce?
“Vrijeme je da stanemo na kraj opstrukcijama koje koče napredak zemlje. Građani Bosne i Hercegovine ne mogu i ne smiju više čekati. Šta da čekamo? Da li ćemo dozvoliti da nas se neko sjeti ili ćemo, kao i do sada, ostati zaboravljeni? Napredak, koji nam je toliko puta obećan, ne smije biti talac sitnih ličnih interesa i nekompetentnosti onih koji primaju visoke plate zahvaljujući upravo nama – građanima. Građani ove zemlje zaslužuju bolje u svakom segmentu života. Vrijeme je da raskrinkamo i ukažemo prstom na one koji nas drže u prošlosti i opstruišu naš napredak. Vrijeme je da otvorimo vrata modernizaciji i oslobodimo tržište. Dosta je bilo života pod upravom onih koji žive od prošlih sistema. Vrijeme je za promjene. Vrijeme je da se čuje naš glas”, ističu iz Udruženja privatnih poštanskih operatera.
Na kraju, iz Udruženja privatnih poštanskih operatera poručuju da su odlučni u svojoj namjeri da građanima Bosne i Hercegovine omoguće pristup modernim tehnologijama, bez ograničenja i birokratskih prepreka koje ih drže u prošlosti.
“Cilj je jasan – poštanske usluge moraju izaći iz tame, osloboditi se monopola i stati uz rame razvijenim zemljama koje su već godinama korak ispred. Građani zaslužuju mogućnost da biraju, da koriste usluge koje olakšavaju njihov svakodnevni život, i da konačno izađu iz sjene prošlih sistema koji su ih predugo sputavali. Vrijeme je za promjene – a one počinju sada”, zaključuju.
Akta