NJUJORK, “Majkrosoft” je najavio da će pokušati da svoj internet pretraživač prilagodi pojedinačnim korisnicima i tako preuzme dio tržišta internet pretraživanja od konkurenata “Jahua” (Yahoo) i tržišnog lidera “Gugla” (Google).
Potpredsjednik sektora pretraživanja “Majkrosofta” Satja Nadela rekao je da će “Majkrosoft” pokušati da pamti riječi koje korisnici ukucavaju radi pretrage i da će na osnovu toga nuditi rezultate prilagođene interesovanjima korisnika, prenio je portal “Si-net”.
Za sada “Majkrosoft “pamti” samo jednu pretragu, ali je odlučio da promijeni taktiku zato što je utvrđeno da u 50 odsto slučajeva korisnici pretražuju Internet bar pola sata tragajući za dodatnim informacijama, pa bi “Majkrosoft” nakon 15-ak minuta mogao da daje rezultate prilagođene interesovanjima korisnika.
Nadela je rekao da “Majkrosoft” drži samo 10 odsto pretraga i samo pet odsto tržišta oglašavanja, čime nije zadovoljan.
“Majkrosoft” je do sada pokušao da preuzme “Jahu” ili njegov dio, a preuzeo je pretraživač “Pauerset” koji se, za sada, koristi za pretraživanje internet enciklopedije “Vikipedija” i za ubacivanje stranica “Vikipedije” u svoju bazu za pretraživanje.
Pokušavajući da privuče korisnike, “Majkrosoft” je počeo da im vraća dio novca koji potroše na kupovinu proizvoda preko “Majkrosoft lajv seria”.
Istraživanje američkog neprofitnog “Pju istraživačkog centra” pokazalo je da ove godine 49 odsto korisnika interneta koristi pretraživač svaki dan, dok je taj procenat 2002. godine bio oko 33 odsto.
Konferencija o internet pretraživanju u San Hozeu traje do 22. avgusta i na njoj uiestvuje 6 000 predstavnika oglašivaia i Internet pretraživača, marketinških stručnjaka i stručnjaka za Internet tehnologije.
Istraživanje kompanije “Nilsen” za jul ove godine pokazalo je da se broj pretraga preko “Gugla” u SAD povećao za 16 odsto na 4,8 milijardi pretraga i tržišni udio od 60,2 odsto, dok su pad zabilježili “Jahu” koji ima 17,4 odsto i “Majkrosoftovi” “MSN” i “Lajv seri” sa ukupno 11,9 odsto.