SVIJET, Turisti danas usluge i putovanja kupuju na razne načine, pa se postavilo pitanje šta to znači za turističke agencije.
S obzirom na to kako je danas jednostavno rezervisati putovanje, mnogi se pitaju da li su tradicionalne putničke agencije sa svojim katalozima i kartonskim reklamama na izdisaju.
Sudeći po posljednjim istraživanjima, turističke agencije pokazale su se iznenađujuće otpornim.
U Njemačkoj je, na primjer, broj turističkih agencija blago porastao i ima ih gotovo 10.000.
Prema podacima najveće turističke agencije, njemačke TUI, samo 20 odsto rezervacija stiže preko interneta.
Potrošači tako preferiraju da sami odaberu pojedinačne letove, ali kada su u pitanju kompleksnija i duža putovanja s više presjedanja, agencije su i dalje u velikoj prednosti.
“Oni koji žele sigurnije putovanje vjerovatno će se obratiti agenciji”, kaže portparolka TUI Ketrin Spikala.
Minus je to što agencije mogu biti skuplje. Prostora zasad ima za sve.
Turistički portali jači su u ‘last-minute’ ponudi i kratkim putovanjima, a putničke agencije u specijalizovanim putovanjima poput krstarenja, kažu stručnjaci. Exspress