SARAJEVO, Prema izvještajima tri najveća trgovačka lanca u Bosni i Hercegovini o poslovanju za 2017. godinu, prihodi kompanije Bingo prešli su milijardu KM, dok su Konzumovi pali za 29 posto u odnosu na 2016. Samo je Bingo zabilježio pozitivnu operativnu dobit, dok su Mercator i Konzum godinu završili u milionskim minusima.
Ukupni prihodi tuzlanskog Binga za 2017. godinu iznose 1,03 milijardi konvertibilnih maraka, što predstavlja rast za više od 13 posto u odnosu na 2016. godinu kada je zabilježen prihod od 911 miliona konvertibilnih maraka.
Operativna dobit za 2017. godinu iznosila je 89,4 miliona KM, što predstavlja rast od 8,6 posto u odnosu na 2016. godinu kada je prihod bio 77,9 miliona KM.
Odnos rashoda i prihoda je gotovo isti već tri godine. On je 2015. bio 91,1 posto, dok je 2016. i 2017. godine iznosio 91,4 posto.
Uspjeh kompanije Bingo može se izraziti i kroz prihod po zaposlenom koji na godišnjem nivou iznosi 162.110 KM, što je za oko 400 KM manje u odnosu na 2016. Također, prosječan trošak plaće po zaposlenom na godišnjem nivou iznosi 11.414 KM, što je za oko 300 KM manje u odnosu na 2016. godinu. Bingo na plate uposlenika izdvaja 7 posto prihoda, dok je 2016. godine taj procent iznosio 7,2 posto. Rashodi kompanije su 946 miliona konvertibilnih maraka
Prihodi Konzuma za 2017. godinu iznose 521 milion konvertibilnih maraka, što predstavlja pad od 29 posto u odnosu na 2016. godinu kada je zabilježen prihod od 740 miliona konvertibilnih maraka.
Operativna dobit za 2017. godinu je negativna i iznosi minus 41 milion KM, što predstavlja pad od 7,9 posto u odnosu na 2016. godinu kada je prihod bio negativnih 36 miliona KM.
Odnos rashoda i prihoda je 2015. godine bio 98 posto, 2016. je bio 105 posto, a 2017. godine je iznosio 108 posto.
Uspjeh Konzuma može se izraziti kroz prihod po zaposlenom koji na godišnjem nivou iznosi 153.351 KM, što je za oko 26.000 KM manje u odnosu na 2016. Također, prosječan trošak plaće po zaposlenom na godišnjem nivou iznosi 14.426 KM, što je gotovo isto u odnosu na 2016. i 2015. godinu. Konzum na plate uposlenika izdvaja 9,4 posto prihoda, dok je 2016. godine taj procent iznosio 8 posto. Rashodi Konzuma su 563 miliona konvertibilnih maraka.
Godišnji prihodi Mercatora za 2017. iznose 70,6 miliona konvertibilnih maraka, što predstavlja rast za 59 posto u odnosu na 2016. godinu kada je zabilježen prihod od 44 miliona konvertibilnih maraka.
Operativna dobit za 2017. godinu je negativna i iznosi minus 3 miliona KM, što predstavlja pad od 4,4 posto u odnosu na 2016. godinu kada je prihod bio pozitivnih 1,3 miliona KM.
Odnos rashoda i prihoda je 2015. godine bio 95 posto, 2016. je bio 97 posto, a 2017. godine je iznosio 104 posto.
Uspjeh Mercatora izražava se kroz prihod po zaposlenom koji na godišnjem nivou iznosi 163.815 KM, što je za oko 120.000 KM manje u odnosu na 2016. Također, prosječan trošak plaće po zaposlenom na godišnjem nivou iznosi 12.710 KM, što je za oko 2,5 hiljade KM više u odnosu na 2016. godinu. Mercator na plate uposlenika izdvaja 7,8 posto prihoda, dok je 2016. godine taj procent iznosio 3,6 posto. Rashodi su 73,6 miliona konvertibilnih maraka. Klix.ba