NJUJORK, Facebook je u četvrtom lanjskom tromjesečju ostvario prihode od gotovo 13 milijardi dolara, 47 odsto više nego u istom razdoblju prošle godine, a snažno je porasla i dobit najveće svjetske društvene mreže.
Prema u srijedu objavljenom poslovnom izveštaju, čista dobit Facebooka dostigla je u proteklom kvartalu 4,3 milijarde dolara, što je 20 odsto više nego prije godinu dana.
Pritom su prihodi od oglašavanja porasli oko 50 odsto, na 12,78 milijardi dolara, pri čemu prihodi od oglašavanja na mobilnim uređajima čine 89 odsto ukupnih prihoda od oglašavanja, dok su godinu dana pre iznosili 84 odsto.
Kompanija je objavila da više od 70 miliona kompanija širom sveta održava službenu Facebook stranicu, a više od 6 miliona kompanija oglašava na Facebooku.
Oglašivači već duže vreme preusmjeruju novac iz televizijskog u oglašavanje na web i mobilnim platformama, a Facebook je jedna od kompanija koja od toga ima najviše koristi, iako je na mobilnom video tržištu suočen sa žestokom konkurencijom Snapchata i YouTubea, koji takođe svakodnevno privlače milione posetitelja.
Analitičari procjenjuju da će u ovoj godini Facebookovi prihodi od oglašavanja dostići 53,8 milijardi dolara, pa će ta društvena mreža biti najveći prodavač oglasa u svetu nakon Googlea.
Prema podacima iz poslovnog izveštaja, Facebook je na kraju proteklog tromesečja imao 2,13 milijardi aktivnih mesečnih korisnika širom sveta, dok je toj društvenoj mreži svakoga dana pristupalo njih 1,4 milijarde, 14 odsto više nego godinu dana pre.
U celoj 2017. godini prihodi Facebooka porasli su 47 odsto, na 40,65 milijardi dolara, pri čemu je čista dobit kompanije skočila 56 odsto, na gotovo 16 milijardi.
“2017. je bila snažna godina za Facebook, ali i teška”, poručio je u izveštaju Mark Zuckerberg, izvršni direktor koji je i osnovao Facebook 2004. godine.
Sudeći po poslovnim rezultatima, skandal zbog lažnih oglasa na Facebooku plaćenih iz Rusije kojima se pokušalo uticati na predsjedničke izbore u SAD-u pre više od godinu dana nije uticao na finansijsko poslovanje te društvene mreže.
Facebook je objavio i da su njegove promjene u News Feedu dovele do smanjenja vremena kojeg su korisnici proveli na društvenoj mreži za otprilike 50 miliona sati dnevno u odnosu na prethodno tromjesečje, što je podstaklo raspravu među analitičarima.
No, Zuckerberg je poručio da kompanija preduzima vrlo ozbiljnu debatu o korisnosti stranica društvenih medija i želi osigurati da vreme potrošeno na mreži ima “više smisla”. Hina