Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Ekonomisti: Republici Srpskoj prijeti finansijska katastrofa

    6. Juna 2024. — 14:10

    Za Radukića ministri u Vladi Srpske rade savršeno

    20. Maja 2024. — 13:56

    Srbija ubrzano isisava energente iz BiH

    29. Decembra 2023. — 14:05

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Saznajemo: Uskoro optužnica protiv Đoke Ekvatora

    28. Juna 2024. — 13:46

    Ekskluzivno: Optuženi u aferi „korona ugovori“ priznaje krivicu

    19. Juna 2024. — 10:43

    Nakon „Alumine“, Pavlović preuzima i „Boksit“

    16. Maja 2024. — 12:15

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Smailbegović: Odnos države i poslodavaca zasniva se na poznanstvima

    7. Marta 2025. — 20:00

    Mujanić: BiH ima zaliha domaćeg mesa samo za tri dana

    21. Februara 2025. — 20:05

    Javna preduzeća u budžet uplatila samo 14,5 od planiranih 100 miliona KM  

    20. Juna 2025. — 16:06

    Potvrđeno: „Pavgord“ kupio „ArcelorMittal“ u Prijedoru i Zenici

    20. Juna 2025. — 15:44

    Pročitajte koji vrtići su potpisali ugovor o subvencijama sa gradom Banjaluka

    20. Juna 2025. — 15:06

    Nakon ostavki dvojice direktora radnici IRB-a idu na sistematski

    20. Juna 2025. — 15:04
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Prekinuto istraživanje i vađenje nafte na jedinom nalazištu u BiH

    21. Juna 2025. — 10:04

    Cijene nafte pale nakon višednevnog rasta

    21. Juna 2025. — 08:17

    Cijene naftnih derivata ponovo skaču, distributeri već najavili vrtoglavi skok

    20. Juna 2025. — 09:35

    Mađarska planira da uveze 8,5 milijardi metara kubnih ruskog gasa

    19. Juna 2025. — 13:00

    Centralna banka BiH: Inflacija u drugom kvartalu 3,3 odsto

    21. Juna 2025. — 11:12

    Višković: Srpska spremna za razgovor o aranžmanu sa MMF-om

    20. Juna 2025. — 15:40

    Promet na Banjalučkoj berzi 16.438 KM

    19. Juna 2025. — 14:15

    Švajcarska smanjila osnovnu kamatu na 0 odsto

    19. Juna 2025. — 12:54

    Centralna banka BiH: Inflacija u drugom kvartalu 3,3 odsto

    21. Juna 2025. — 11:12

    Beogradski div velikom akvizicijom ulazi na sarajevsko tržište

    13. Juna 2025. — 08:12

    „Aktiva invest“ objavio ponudu za preuzimanje „Krajinapetrola“

    11. Juna 2025. — 12:38

    Ko stoji iza velike transakcije akcijama Sarajevo osiguranja

    10. Juna 2025. — 14:30

    Njemačka želi carine na jeftine pakete iz Kine

    21. Juna 2025. — 16:26

    EU zabranila kineskim kompanijama učešće na tenderima za medicinsku opremu

    21. Juna 2025. — 13:13

    Proizvodi sa nula posto marže nevidljivi u marketima: Šulićeva kampanja više marketing nego pomoć građanima

    20. Juna 2025. — 14:04

    Potrošačka korpa dostigla 3.178 KM

    15. Juna 2025. — 11:30

    Grčka uvodi novi namet za goste od 1. jula

    21. Juna 2025. — 15:20

    Koliko zarade sezonci u Hrvatskoj, Crnoj Gori, Grčkoj

    18. Juna 2025. — 09:31

    Hrvatska gubi turiste zbog previsokih cijena

    17. Juna 2025. — 15:38

    Crna Gora u trci za najpoželjniju destinaciju

    16. Juna 2025. — 09:00

    Izvoz iz BiH procentualno raste više od uvoza

    21. Juna 2025. — 14:19

    Prekinuto istraživanje i vađenje nafte na jedinom nalazištu u BiH

    21. Juna 2025. — 10:04

    Cijene nafte pale nakon višednevnog rasta

    21. Juna 2025. — 08:17

    Cijene naftnih derivata ponovo skaču, distributeri već najavili vrtoglavi skok

    20. Juna 2025. — 09:35
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    SAD: Svakog dana 1000 novih milionera

    19. Juna 2025. — 09:50

    Italija zabranjuje mobilne telefone srednjoškolcima

    17. Juna 2025. — 09:59

    Gradi se najveće plutajuće naselje u Evropi

    16. Juna 2025. — 08:02

    Organsko povrće na vodi i bez grama hemije

    14. Juna 2025. — 12:50

    Njemačka želi carine na jeftine pakete iz Kine

    21. Juna 2025. — 16:26

    Grčka uvodi novi namet za goste od 1. jula

    21. Juna 2025. — 15:20

    EU zabranila kineskim kompanijama učešće na tenderima za medicinsku opremu

    21. Juna 2025. — 13:13

    Šef SoftBanka želi kompleks AI i robotike u Arizoni vrijedan bilion dolara

    21. Juna 2025. — 12:10
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Prevoznici zbog komplikacija na carini sele firme iz BiH

Prevoznici zbog komplikacija na carini sele firme iz BiH

Andrijana PisarevićAndrijana Pisarević22. Maja 2022. — 08:492 komentara3 minute čitanja
prevoznici
Foto: RAS Srbija

BANJALUKA, SARAJEVO – Prevoznici u drumskom teretnom saobraćaju bezuspješno pokušavaju riješiti problem složenih carinskih procedura zbog kojih danima čekaju na graničnim prelazima BiH.

Tvrde da na razumijevanje nadležnih nisu naišli, zbog čega sele kompanije iz zemlje, a vozači odustaju od posla.

Prevoznici u drumskom teretnom saobraćaju 12 godina ukazuju na složene procedure koje su vezane za prelaz granice, izvoz ili uvoz robe, zbog kojih čekaju po dva ili tri dana, a kao razlog navode neadekvatan rad Uprave za indirektno oporezivanje BiH (UIOBiH).

Na papire se u EU čeka deset minuta, a u BiH i po tri dana

“Problemi s kojima se susrećemo na carinskim terminalima i graničnim prijelazima u BiH vi ne možete vidjeti nigdje u Evropi. Bilo gdje da uđete u fabriku u Evropskoj uniji, uz utovar robe za deset minuta dobijate neophodne papire za odlazak na krajnju destinaciju. Problemi nastaju kada dolazite u BiH”, kaže predsjednik Udruženja prevoznika za unutrašnji i međunarodni transport RS Nikola Grbić.

Na najfrekvetnijim graničnim prelazima, odnosno Gradiška, Rača, Izačić i Brod, gdje se nerijetko bilježe velike gužve, vozači s robom u kamionima čekaju i po dva, odnosno tri dana. Grbić navodi da je ovo presudan faktor za mnoge vozače koji napuštaju BiH, odlazeći na rad u zemlje Evropske unije.

“U protekle tri godine BiH je napustilo više od 5.000 profesionalnih vozača, a više od 1.300 prijevozničkih firmi izvršilo je preregistraciju u Sloveniji i ostalim evropskim zemljama. Postojao je prijedlog da BiH sa Srbijom, Sjevernom Makedonijom i Albanijom uđe u takozvani mali Šengen, koji bi olakšao prenos robe i putnika, uz manje čekanje na graničnim prelazima i carinskim terminalima, međutim naša vlast taj postupak je propustila”, navodi Grbić.

Zbog procedura na graničnim prelazima i carinskim terminalima privreda ima i velike novčane gubitke. Zbog cijele situacije i Grbić je dio svoje firme preregistrovao u Sloveniji.

“Ministarstvo komunikacija i prometa BiH, Savjet ministra BiH pa na neki način i UIOBiH prolongirali su tri ili četiri roka za ulazak u pojednostavljeni postupak carinskih procedura na carinskim terminalima i graničnim prelazima. Zadnji datum je bio 1. april ove godine, ali vidimo da se to nije obistinilo jer prevoznici i danas čekaju na carinskim terminalima po nekoliko dana”, nastavlja Grbić.

Bez odgovora nadležnih

On kaže da ne postoji državna institucija kojoj prevoznici iz cijele BiH nisu uputili dopis za rješavanje ove situacije, međutim, konkretni potezi nisu napravljeni.

“Nijedan odgovor nismo dobili, doslovno su nas saslušali i sve se završavalo na tome, a rješenje problema je vrlo jednostavno. Potrebno je da radnici UIOBiH konačno adekvatno počnu raditi svoj posao te da angažman nadležnih inspektora koji su vezani za carinjenje bude značajniji, jer njima radno vrijeme nije isto kao i carini, što je nevjerovatno”, tvrdi Grbić.

Pored ovog problema, prijevoznici rade u vrlo teškim uslovima izazvanih inflacijom, nekontrolisanim divljanjem cijena nafte i naftnih derivata, zbog čega su nedavno održali protestno okupljanje u Banjaluci.

S druge strane, ni zaposlenici UIO BiH nisu zadovoljni uslovima u kojima rade, zbog čega su početkom aprila započeli višednevni štrajk upozorenja.

Kroz ovu zakonsku mogućnost, tražili su višu platu, odnosno da im osnovica za obračun bude u iznosu iz 2008. godine, a u štrajk su tada krenuli jer Savjet ministara BiH nije imao razumijevanja za njihove zahtjeve. Klix

carina bih prevoznici
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakKina pojačava uvoz nafte iz Rusije po povoljnim cijenama
Sljedeći članak Pokrivenost uvoza izvozom 68,1 odsto

Povezani članci

PRIVREDA 03 minute čitanja

Prevoznici na granicama čekaju satima: UIOBiH nedostaje blizu 1.000 radnika!

2 komentara

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu info@capital.ba

  1. Pametno 23. Maja 2022. 08:18

    Koliko treba biti pametan i ubrzati postupak carinjenja.Pošaljite ove naše uhljebe u neku stranu državu na obuku, par dana i priča završena.Ili da ode premijer jedan, na neku granicu i vidi, za koliko stranci to završavaju i naloži isti rok našim uhljebima

    Odgovori
  2. MakiBL 23. Maja 2022. 19:05

    Prepale se gazde da će morati plaćati radnike pošteno i da će se saznati šta voze u kamionima. Drugo, nepismene gazde ne žele da rade pošteno, jer su tako navikli na rodnoj grudi. Razvijeni svijet je konačno odlučio da tim neartikulisanim amebama u bmw-u dokaže da su suvišni na betonu – sve dok se na njemu ponašaju kao u šatoru. Školuj se pa postani gazda, ili budi radnik – nema treće.

    Odgovori
Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Javna preduzeća u budžet uplatila samo 14,5 od planiranih 100 miliona KM  

20. Juna 2025. — 16:0612 minute čitanja

BANJALUKA – Budžetom Republike Srpske za prošlu godinu planirana je dividenda od javnih preduzeća u iznosu od 100 miliona marka, a ostvarena je u iznosu od svega 14,5 miliona maraka.

Potvrđeno: „Pavgord“ kupio „ArcelorMittal“ u Prijedoru i Zenici

20. Juna 2025. — 15:44

Pročitajte koji vrtići su potpisali ugovor o subvencijama sa gradom Banjaluka

20. Juna 2025. — 15:06

Nakon ostavki dvojice direktora radnici IRB-a idu na sistematski

20. Juna 2025. — 15:04

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.

Obavijesti