SARAJEVO, Dok su pregovori s mašinovođama o prekidu, blokade željezničkog saobraćaja u Federaciji BiH i juče trajale, Uprava “Željeznica FBiH” dogovorila je sa “Hrvatskim željeznicama” prevoz tereta za “ArcelorMittal” i Global Ispat Koksnu industriju Lukavac.
“Činimo sve što možemo da normalizujemo saobraćaj. Imamo ponuda da dođu druge mašinovođe da nam pomognu”, kazao je Nedžad Osmanagić, generalni direktor, tokom trajanja skupa u depou u Rajlovcu na koji su juče popodne došli radnici “Željeznica FBiH” iz Mostara, Bihaća, Tuzle i Zenice da ultimativno traže deblokadu željezničkog saobraćaja.
U depou su od nedjelje okupljene mašinovođe koje odbijaju da provedu odluku Uprave da voze po jedan na relaciji Sarajevo – Zenica – Doboj.
Oko 400 radnika, koji smatraju da su potezi mašinovođa neprihvatljivi i koji podržavaju Upravu, odlučilo je da ne odlazi iz Rajlovca dok se željeznički saobraćaj ne deblokira.
Sporazum koji je Uprava ponudila u četvrtak naveče mašinovođe su odbacile, tražeći da Uprava odustane od tužbi koje je aktivirala protiv osam članova Štrajkačkog odbora uz zahtjev za namirenje štete od 71.000 KM za štrajk koji je orgnizovan sredinom prošle godine.
“Nije problem plaćanje štete. Ovdje je jasna namjera da se ugasi sindikat, jer u sporazumu koji je Uprava ponudila traži se da sindikati neće vršiti obustave rada i štrajkove dok je direktor Osmanagić na čelu”, kaže mašinovođa Adis Muratović i dodaje da je štrajk propisan zakonom i Kolektivnim ugovorom i da ovakvu obavezu ne mogu prihvatiti.
Takođe, kaže da kada dođe do plaćanja štete, smatraće se da je u pitanju teža povreda radne obaveze usljed čega će uslijediti otkazi.
Direktor Osmanagić kaže da je Uprava izašla u susret svim zahtjevima sindikata pristajući da stavi van snage odluku o “jednoposjedu” do daljnjeg a da se potom formira ekspertska komisija koja će ispitati njenu opravdanost, kao i da neće sankcionisati mašinovođe zbog obustave rada u periodu od 11. decembra pa sve do potpisivanja sporazuma.
“Danas su nam ispostavili podatak da je ugrožen saobraćaj na pruzi Sarajevo – Čapljina, gdje je oštećenje stvarno veliko, pa sad zbog toga neće da voze”, kaže Osmanagić i dodaje da u pitanju više nije borba za radnička prava nego je riječ o ataku na državu iza kojeg stoje dobro poznate grupe, ali je odbio da kaže koje.
Mašinovođe su upozorile na nalaz stručne komisije koja je konstatovala da pruga na relaciji Čapljina – Sarajevo u dijelu između Bradine i Konjica nije uslovna za vožnju u zimskom periodu.
Iz mostarskog “Aluminija” izvijestili su juče da su na rubu kolapsa te su zatražili od federalnih čelnika odobrenje da “Hrvatske željeznice” prevezu njihove sirovine iz Luke Ploče u Mostar.
Kebo došao na pregovore
U trenutku zaključenja ovog broja “Nezavisnih” vođeni su pregovori potpredsjednika Federacije Mirsada Kebe, Uprave i predstavnika mašinovođa.
“Od mašinovođa se traži izjava da li prihvataju radnu obavezu. Oni koji prihvate pokrenuće vozove, a onima koji odbiju biće uručeni otkazi”, kaže Samir Kadrić, savjetnik generalnog direktora “Željeznica FBiH”.
Inače, Uprava “Željeznica FBiH” kontaktirala je Oružane snage BiH koje su obećale da će ustupiti svojih šest mašinovođa koji će sjesti u lokomotive ukoliko dođe do njihovog angažmana na zakonit način.
Ove mašinovođe, kako je rečeno u Upravi, biće angažovane u slučaju davanja otkaza mašinovođama koji su obustavili rad. Nezavisne novine