BEOGRAD, Srbija bi u turizmu mogla da poveća devizni priliv za čak 50 odsto u sljedećoj godini ako se unaprijedi kvalitet turističke ponude i obezbjede povoljniji uslovi za investiranje, izjavio je juče savjetnik predsjednika Privredne komore Srbije (PKS) Žarko Malinović.
“Sektor informacionih tehnologija i turizam predstavljaju strateški važne segmente u kojima srpska privreda bilježi kontinuirani rast“, rekao je Malinović na otvaranju konferencije o primjeni novih tehnologija u turizmu, “e-Turizam”, u PKS.
On je podsjetio da je u protekloj godini srpska turistička privreda ostvarila devizni priliv veći od milijardu dolara.
Prema njegovim riječima, savremeno poslovanje je nezamislivo bez upotrebe inforamciono-komunikacionih tehnologija i u svijetu su najuspješnije turističke destinacije upravo one koje su lideri u primjeni interneta.
“Ključni igrači na svjetskom turističkom tržištu razvili su svoje e-commerce aplikacije, globalne rezervacione sisteme i distributivne mreže koje povezuju sve aktere u sektoru turizma”, predočio je Malinović.
Upravo ti savremeni alati su bili ključne teme konferencije o primjeni informaciono-komunikacionih tehnologija u turuzmu, koju su organizovali PKS, Udruženje Srbija za mlade i agencija TMC.
Direktor Turističke organizacije Beograda (TOB) Miodrag Popović naglasio je da se moderne komunikacije kvalitetno koriste na promociji Beograda, koji je i dalje najatraktivnija turistička destinacija Srbije.
Takođe je ukazao da je potrebno putem interneta obavještavati građane i o tome šta imaju u svojoj zemlji i podsjetio da SAD, Njemačka ili Francuska veliki značaj pridaju upravo domaćem turizmu.
“Beograd je po kongresnom turizmu 44. destinacija u svijetu, a 22. u Evropi”, rekao je Popović i najavio da će se uskoro pristupiti rekonstrukciji kongresnog centra “Sava”.
Predstavnik organizacije Srbija za mlade Petar Slavković je poručio vršnjacima da je primjena interneta u turizmu šansa za zapošljavanje, kao i da je konferencija “e-Turizam” prilika da se upoznaju i naprave mrežu koja će im omogućiti da zajedno prave posao.
Direktor konferencije Milan Stojković je, pozivajući se na lično poslovno iskustvo, ocijenio da na tržištu nema odgovarajuće obrazovanih ljudi koji poznaju i turizam i IKT, zbog čega je i došao na ideju da pokrene organizovanje ovakve konferencije.
Stojković je rekao da je takva edukacija perspektivna, jer je na svjetskom nivou turizam jedna od prvih djelatnosti koja izlazi iz ekonomske krize, iako mu je na početku predviđan krah.
Predstavnici prestižnih kompanija, kao što su “Crowne Plaza”, “Square Nine” i “Mona Hotel Management”, iznijeli su svoja iskustva u korišćenju društvenih mreža u promociji i prodaji hotelskih kapaciteta.
Na konferenciji je, takođe, bilo govora o poslovanju turoperatera preko društvenih mreža, korišćenju novih aplikacija, digitalnom turizmu, kao i o prednostima onlajn usavršavanja, objavljeno je na sajtu PKS. Tanjug