Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Ekonomisti: Republici Srpskoj prijeti finansijska katastrofa

    6. Juna 2024. — 14:10

    Za Radukića ministri u Vladi Srpske rade savršeno

    20. Maja 2024. — 13:56

    Srbija ubrzano isisava energente iz BiH

    29. Decembra 2023. — 14:05

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Saznajemo: Uskoro optužnica protiv Đoke Ekvatora

    28. Juna 2024. — 13:46

    Ekskluzivno: Optuženi u aferi „korona ugovori“ priznaje krivicu

    19. Juna 2024. — 10:43

    Nakon „Alumine“, Pavlović preuzima i „Boksit“

    16. Maja 2024. — 12:15

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Smailbegović: Odnos države i poslodavaca zasniva se na poznanstvima

    7. Marta 2025. — 20:00

    Mujanić: BiH ima zaliha domaćeg mesa samo za tri dana

    21. Februara 2025. — 20:05

    Javna preduzeća u budžet uplatila samo 14,5 od planiranih 100 miliona KM  

    20. Juna 2025. — 16:06

    Potvrđeno: „Pavgord“ kupio „ArcelorMittal“ u Prijedoru i Zenici

    20. Juna 2025. — 15:44

    Pročitajte koji vrtići su potpisali ugovor o subvencijama sa gradom Banjaluka

    20. Juna 2025. — 15:06

    Nakon ostavki dvojice direktora radnici IRB-a idu na sistematski

    20. Juna 2025. — 15:04
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Kako jedna zgrada godišnje upije 20 tona CO2

    22. Juna 2025. — 14:46

    Prekinuto istraživanje i vađenje nafte na jedinom nalazištu u BiH

    21. Juna 2025. — 10:04

    Cijene nafte pale nakon višednevnog rasta

    21. Juna 2025. — 08:17

    Cijene naftnih derivata ponovo skaču, distributeri već najavili vrtoglavi skok

    20. Juna 2025. — 09:35

    Svjetske berze pod pritiskom zbog krize na Bliskom istoku

    22. Juna 2025. — 13:36

    Profesije koje u Njemačkoj donose platu veću od 100.000 evra godišnje

    22. Juna 2025. — 08:01

    Centralna banka BiH: Inflacija u drugom kvartalu 3,3 odsto

    21. Juna 2025. — 11:12

    Višković: Srpska spremna za razgovor o aranžmanu sa MMF-om

    20. Juna 2025. — 15:40

    Centralna banka BiH: Inflacija u drugom kvartalu 3,3 odsto

    21. Juna 2025. — 11:12

    Beogradski div velikom akvizicijom ulazi na sarajevsko tržište

    13. Juna 2025. — 08:12

    „Aktiva invest“ objavio ponudu za preuzimanje „Krajinapetrola“

    11. Juna 2025. — 12:38

    Ko stoji iza velike transakcije akcijama Sarajevo osiguranja

    10. Juna 2025. — 14:30

    Njemačka želi carine na jeftine pakete iz Kine

    21. Juna 2025. — 16:26

    EU zabranila kineskim kompanijama učešće na tenderima za medicinsku opremu

    21. Juna 2025. — 13:13

    Proizvodi sa nula posto marže nevidljivi u marketima: Šulićeva kampanja više marketing nego pomoć građanima

    20. Juna 2025. — 14:04

    Potrošačka korpa dostigla 3.178 KM

    15. Juna 2025. — 11:30

    Grčka uvodi novi namet za goste od 1. jula

    21. Juna 2025. — 15:20

    Koliko zarade sezonci u Hrvatskoj, Crnoj Gori, Grčkoj

    18. Juna 2025. — 09:31

    Hrvatska gubi turiste zbog previsokih cijena

    17. Juna 2025. — 15:38

    Crna Gora u trci za najpoželjniju destinaciju

    16. Juna 2025. — 09:00

    Kako jedna zgrada godišnje upije 20 tona CO2

    22. Juna 2025. — 14:46

    Izvoz iz BiH procentualno raste više od uvoza

    21. Juna 2025. — 14:19

    Prekinuto istraživanje i vađenje nafte na jedinom nalazištu u BiH

    21. Juna 2025. — 10:04

    Cijene nafte pale nakon višednevnog rasta

    21. Juna 2025. — 08:17
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    SAD: Svakog dana 1000 novih milionera

    19. Juna 2025. — 09:50

    Italija zabranjuje mobilne telefone srednjoškolcima

    17. Juna 2025. — 09:59

    Gradi se najveće plutajuće naselje u Evropi

    16. Juna 2025. — 08:02

    Organsko povrće na vodi i bez grama hemije

    14. Juna 2025. — 12:50

    One su same stvorile svoje bogatstvo: Ovo su najbogatije žene svijeta

    22. Juna 2025. — 15:38

    Kako jedna zgrada godišnje upije 20 tona CO2

    22. Juna 2025. — 14:46

    Svjetske berze pod pritiskom zbog krize na Bliskom istoku

    22. Juna 2025. — 13:36

    Kina, Indija, Rusija i partneri osnivaju međunarodnu robnu berzu

    22. Juna 2025. — 11:11
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Preduzet prvi korak ka gradnji jadransko-jonskog autoputa

Preduzet prvi korak ka gradnji jadransko-jonskog autoputa

capital.bacapital.ba16. Maja 2016. — 07:28Nema komentara3 minute čitanja

autoput jadranSARAJEVO – Ministarstvo transporta i komunikacija (MTK) BiH raspisalo je javni konkurs za izradu projektne dokumentacije na osnovu koje bi bio izgrađen jadransko-jonski autoputa, dio koji će prolaziti kroz BiH, čime su, praktično, institucije države napravile prvi veliki korak ka oživljavanju ovog velikog infrastrukturnog projekta.

Naime, jadransko-jonski autoput, čiji se početak gradnje očekuje prije 2020. godine, ima poseban značaj, gotovo jednak značaju koridora 5c.

Najprije jer će prolaziti kroz pet, a možda i sedam država, jer će povezati južnu sa srednjom i zapadnom Evropom, omogućiti snažniji razvoj pomorskih luka u nekoliko država, a svakako i zbog otvorene mogućnosti njenog nadovezivanja na “put svile” kroz Tursku, pa sve do Kine!

Za izradu projektne tehničke dokumentacije Ministarstvo je osiguralo oko 4,4 miliona KM, no, kako navode, tek na ljeto naredne godine znaćemo detalje.

“Dokumentacija bi trebalo da bude kompletirana do sredine 2017, kada bismo dobili konkretne činjenice, kao što su najbolja trasa, potrebno vrijeme gradnje, ukupni troškovi projekta, te stepen održivosti i izvodljivosti projekta”, ističu iz Ministarstva.

Dalje navode da su “tek na početku istraživanja tehničkih, ekonomskih, društvenih, finansijskih i okolišnih istraživanja izvodljivosti i održivosti ovog projekta”.

“Zadatak odabranog konsultanta će biti izrada tehničke studije, nedostajuće prostorno-planske dokumentacije, varijante idejnih rješenja sa multikriterijskom analizom, prethodne studije uticaja na okolinu, transportne studije i prethodne studije izvodljivosti, a prema potrebama ugovornog tijela i predviđenih sredstava u budžetu. Potrebno je istaknuti da je Savjet ministara donio zaključak da bi se ova autocesta gradila putem javno-privatnog partnerstva, što, naravno, uključuje i mogućnost korištenja EU fondova”, navode iz Minstarstva.

Inače, predviđena trasa kojom bi prolazio ovaj autoput kroz BiH je Počitelj – Neum – Trebinje – granica sa Crnom Gorom, no ključno pitanje u pogledu određivanja trase je detaljisanje.

S tim u vezi Ševal Kovačević, ekspert i stalni sudski vještak saobraćajne struke, pojašnjava da bi, u odnosu na položaj koridora 5c, a i zbog preduprijeđivanja mogućnosti duple gradnje, najidealnije bilo da trasa prolazi od Počiteljske petlje, prema Hutovom blatu, južnim dijelom Popova polja, te prema Trebinju, Dubrovniku i Crnoj Gori.

“Ova varijanta je najpovoljnija, jer bi imala svrhu i služnosti i koristi. Dakle, ukoliko bi išla južnim dijelom Popova polja, to bi jako poskupjelo zemlju i svi bi tu počeli da grade kuće i vile, umjesto da ‘trče’ na Jadran, koji je jako blizu”, zaključuje Kovačević.

Podsjeća da će dužina autoceste biti oko 114 kilometara te da bi mogla da bude izgrađena za nekih pet godina. Samu cijenu diktirao bi niz faktora.

“Na terenu kojim bi prolazila trasa ne bi bilo puno eksproprijacije, ali činjenica je da je to tvrd teren, da bi bilo dosta tunela i vijadukata. Znači da bi cijena bila nekih 20 miliona KM po dužnom kilometru”, zaključuje on.

Prema ovoj računici, autoput koji bi BiH na njenom jugu umrežio s ostatkom razvijenog svijeta, te povezao jug Grčke sa srednjom i zapadnom Evropom, koštao bi oko 2,280 milijardi KM, za šta bismo dobar dio sredstava mogli povući iz EU fondova, ali i “preko” Hrvatske kao članice EU koja također ima poseban interes za ovaj veliki projekat.

Nezavisne novine

autoput izbor jadransko-jonski autoput ministarstvo transporta i komunikacija bih Ševal Kovačević
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakKonačno se zahuktala proizvodnja mesa
Sljedeći članak Rok za prijave poreza u Srbiji ističe danas

Povezani članci

POSAO 03 minute čitanja

U Srpskoj ostalo nezaposleno 56.056 ljudi

Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Javna preduzeća u budžet uplatila samo 14,5 od planiranih 100 miliona KM  

20. Juna 2025. — 16:0612 minute čitanja

BANJALUKA – Budžetom Republike Srpske za prošlu godinu planirana je dividenda od javnih preduzeća u iznosu od 100 miliona marka, a ostvarena je u iznosu od svega 14,5 miliona maraka.

Potvrđeno: „Pavgord“ kupio „ArcelorMittal“ u Prijedoru i Zenici

20. Juna 2025. — 15:44

Pročitajte koji vrtići su potpisali ugovor o subvencijama sa gradom Banjaluka

20. Juna 2025. — 15:06

Nakon ostavki dvojice direktora radnici IRB-a idu na sistematski

20. Juna 2025. — 15:04

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.

Obavijesti