BANJALUKA, Preduzeća iz Republike Srpske (RS) koja koriste usluge Željeznica RS (ŽRS) suočena su sa velikim problemima i njihova materijalna šteta je ogromna zbog činjenice da ugovorene obaveze prema svojim klijentima i dobavljačima ne mogu regulisati na vrijeme, izjavila je Srni direktor Privredne komore RS Dragica Ristić.
“Prije svega, ovo predstavlja veliki problem za rudnik `Arcelor Mital` iz Prijedora, ali takođe i za domaće proizvođače kojima sirovina stiže željizničkim transportom kao što je, na primjer, `Celeks` Banjaluka”, istakla je Ristićeva.
Ona je ocijenila da je šteta daleko veća od one koja se vidi u ovom trenutku, dodajući da ovdje dolazi u pitanje ugroženost poslovnih odnosa uopšte.
“Ako preduzeća iz Srpske ne budu blagovremeno snabdijevala svoje kupce, oni mogu i da odustanu od tih proizvoda”, rekla je Ristićeva, dodajući da situacija u vezi sa štrajkom ŽRS ukazuje na ozbiljnost cijele situacije.
Ona kaže da se treba insistirati na tome da preduzećima koja obavljaju javnu djelatnost zakonski budu regulisani minimumi procesa proizvodnje.
Ristićeva nije željela ulaziti u to kako treba rješavati pojedinačna prava u slučaju mašinovođa, ali je ocijenila da nije prihvatljivo da zbog toga trpi privreda RS.
“Ovo je generalno loša poruka za potencijalne investitore koji trebaju ulagati ovdje, jer govori o neuređenom sistemu”, rekla je Ristićeva.
Zahtjevi 230 mašinovođa i pomoćnika mašinovođa ŽRS, koji su od ponedjeljka, 10. oktobra, od 18.00 časova zaustavili vozove, odnose se na isplatu razlike u zaostatku dodatka na platu, koji se u stručnoj terminologiji naziva “kilometar”, kao i dalju isplatu kilometra po ranije utvrđenoj cijeni od 2,4 KM.
6 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
da li bi bila pozitivna reforma da vas stotinjak foteljasa u privrednoj komori dobije nogu u guzicu? mislim da treba odatle poceti.
Kome Ristićka ovo priča:radnicima ili vlasti. Ako priča radnicima, onda je stvarno promašila. Ako je belegija za vladu i vladajuću koaliciju onda treba i da ih imenuje.
Mašinovođe, samo ne popuštajte. A te tzv. štrajkbrekere potražite u mraku? Možda vam imaju nešto reći, kao na primjer: kolika im je plata, kolika je cijena po kilometru, itd.
prvo čvoka, a onda noga u guzicu..
Usluge Željeznica RS koristi i odnjih ima koristi veoma mali broj građana Republike Srpske. Željeznice najviše koriste upravo Mital (ili Mithal) , Birač i slična privatna preduzeća i logično bi bilo da se od njih traži da najviše ulože u željeznicu, a ne da bude kao do sada, mi, narod , stoka bez repa, finansiramo, a oni se vožu, a nas “vozaju”.
Privredna komorora treba da u skladu sa svojim aktivnostima promijeni naziv u Tajkunska komora.
Republika Srpska trpi ogromnu štetu od preduzeća koja koriste usluge Željeznica
podrska masinovodjama, ne popustajte!