SARAJEVO, Izvještaj Razvijanje inkluzivnih tržišta – Strategija za poslovanje sa siromašnima, koja je danas predstavljena u Sarajevu, nudi sredstva koja će omogućiti kompanijama da prošire svoje poslovne prakse izvan standardnih okvira i uključe siromašne kao partnere u procesu razvoja i stvaranja kapitala.
Predstavnik Razvojnog programa UN /UNDP/, koja je uradila Strategiju, Meliha Kozarić-Faning istakla je da siromašni imaju veliki neiskorišteni potencijal za aktivnosti, kao što su proizvodnja, modernizacija, otvaranje novih biznisa i više biznis modela koji uključuju siromašne i doprinosi da kompanije ostvaruju profit.
“U izvještaju `Stvaranje vrijednosti za sve – Strategija za poslovanje sa siromašnim` prikazano je 50 slučajeva u kojima je pokazano kako kompanije različitih veličina iz različitih zemalja nalaze inovativna rješenja u kojima uglavnom rade sa ljudima koji nemaju dovoljno kvalifikacija ili žive u nerazvijenim područjima, a opet ostvaruju komercijalni interes, a ujedno tim ljudima pružaju mogućnost razvoja”, rekla je Kozarić-Faning.
Ona je dodala da je glavna poruka da biznis uvijek ima načina da prevaziđe poteškoće i da za to postoje tri načina.
Prema njenim riječima, jedan od načina je da se svojim proizvodom i tehnologijom prilagodi tržištu na kojem se nalazi i da ponudi što je potrebno tržištu, da ulaže u ljude i da ih obučava i treće da razvija dijalog i prenosi svoje poruke o iskustvima i koristi nevladin sektor kao vezu između javnog i privatnog.
Faningova je istakla da biznis uvijek nađe rješenja tamo gdje postoji komercijalni interes, “a nekada ta rješenja može naći tako što će uključiti siromašne i one koji su u lošoj ekonomskoj poziciji”.
Izvještaj je danas predstavljen predstavnicima banaka i kompanija u BiH.
Rezidentni predstavnik UNDP-a u BiH Kristin Meknab je istakla da izvještaj jasno demonstrira posvećenost UNDP-a saradnji sa privatnim sektorom u cilju smanjenja socijalne isključenosti na globalnom i lokalnom nivou.