ZVORNIK, Prava potrošača u Republici Srpskoj (RS) daleko su bolja nego prethodnih godina, ali se i dalje krše, rekao je Ljubo Janjić, izvršni direktor Udruženja građana “Plava sfera” koje se bavi zaštitom potrošača i razvojem civilnog društva.
Učestvujući na okruglom stolu u Zvorniku organizovanom u okviru projekta “Obrazovan potrošač – zaštićen potrošač”, Janjić je istakao da i dalje potrošači ne mogu da ostvare pravo na reklamaciju, ali ni na naknadu štete ukoliko dođe do kršenja njihovih prava.
On je potrošače u RS podijele u dvije grupe – na one koji su nezaposleni i bez primanja, odnosno imaju nizak životni standard, i na potrošače čiji se glas ne čuje na mjestima gdje se donose odluke, čime su potpuno nezaštićeni.
Janjić je naglasio da je neophodna češća komunikacija, odnosno saradnja s inspekcijskim službama i lokalnim vlastima u cilju efikasne zaštite potrošača.
Predsjednik Udruženja potrošača “Zlatica” Slaviša Milić rekao je da ovo udruženje pokriva sedam opština regije Birač u kojima se bori za zaštitu potrošača.
Udruženje “Zlatica” osnovano je krajem novembra uz podršku Ministarstva trgovine i turizma RS i Udruženja potrošača “Plava sfera” i u toku je njegova registracija kod nadležnog suda u Bijeljini, podsjetio je Milić.