ZAGREB, U hrvatskoj trgovini vidljiv je početak pozitivnog trenda koji je započeo u novembru i nastavlja se u decembru, a dodatni zamah povećanju prometa trebao bi dati predpraznični i praznični šoping, rečeno je u Udruženju trgovine pri Hrvatskoj udruzi poslodavaca.
Predsjednik te udruge Josip Zaher očekuje da će decembar po prometu biti na razini prethodnih godina dodajući da o tome govore podaci prikupljeni od članica udruge prema kojima je promet u maloprodaju zadnjih tjedana na prošlogodišnjoj razini.
Direktor Konzuma Darko Knez ocjenjuje da se kupci i dalje vladaju vrlo racionalno, ali da je u studenom i prvim danima decembra evidentan trend promjene, odnosno rasta prometa i potrošnje.
Knez smatra da je to rezultat jačanja konkurencije među trgovcima kroz otvaranje novih trgovačkih centara. Može se reći da je konkurencija djelovala na cijene tako da one nisu rasle te da je upravo konkurencija očuvala kupovnu moć građana, kaže Knez dodajući da su se trgovci odrekli dijela marže i tako djelovali na cijene.