BANJALUKA, Iako je na tržište RS ušao u vrijeme najtežeg udara globalne ekonomske krize, “Mercator Banjaluka” d.o.o. (M-BL) uspio je u prvoj godini poslovanja da ostvari sve zacrtane ciljeve. Osim dobrih poslovnih rezultata, kaže Damjan Davidović, direktor M-BL, ovaj tržni centar zadobio je povjerenje kupaca, što je jedan od strateških ciljeva kompanije.
*Banjalučki trgovački centar “Mercator” proslavio je prvi rođendan. Da li ste zadovoljni ostvarenim poslovnim rezultatima u prvoj godini rada centra?
DAVIDOVIĆ: Prije godinu dana svečano smo otvorili prvi “Mercator centar” na tržištu RS. Vrijednost investicije iznosila je blizu 80 miliona KM, a Banjaluka je dobila moderan objekat površine 41.500 metara kvadratnih i ujedno najveći “Mercator centar” u BiH. Pored centra u Banjaluci, u našem sastavu posluju TC Gradiška i SM Starčevica, koji su preregistracijom iz “Mercatora BH” d.o.o. u M-BL d.o.o., službeno priključeni M-BL kao pravnom subjektu nakon nepunih mjesec dana od osnivanja Društva.
Postizanje ciljeva je u startu bilo otežano zbog svjetske ekonomske krize, međutim, to se upravo odrazilo na povećano praćenje i osluškivanje potreba kupaca, koje su u konačnici dovele do ispunjenja ciljeva, a to su zadovoljstvo kupaca i svakako pozitivni rezultati u poslovanju. Posljednje analize pokazuju da je “Mercator” na našem tržištu prepoznat kao trgovac vrijedan povjerenja koji nudi široku ponudu i visok kvalitet proizvoda i usluga. Prema tome, mogu reći da sam zadovoljan rezultatima koji je M-BL postigao u protekloj godini.
*Kako se na vaše poslovanje odrazila ekonomska kriza, da li je dolazilo do smanjenja broja zaposlenih? Da li će se kriza odraziti na smanjenje predviđenih investicija?
DAVIDOVIĆ: Otvaranjem “Mercator centra” Banjaluka osigurali smo 350 radnih mjesta, od kojih je M-BL zaposlio 180, a zaposlenje je našlo i 170 radnika u trgovinama naših partnera. Preregistracijom supermarketa Starčevica i TC Gradiška iz “Mercatora BH”, povećava se broj zaposlenih na nešto više od 240, koliko ih i danas imamo. Na taj način smo, uprkos ekonomskoj krizi, uticali na zapošljavanje u RS. Osim toga, ulažemo u stručno usavršavanje naših kadrova, tako da i u toj oblasti poduzimamo racionalne poteze. U tom smislu mogu istaći prestižno priznanje “Najuspješniji u privredi RS 2009” u kategoriji “Najveći doprinos u oblasti zapošljavanja”, koje nam je dodijeljeno od strane stručne komisije Privredne komore RS, na šta je cijeli kolektiv, ali i ja lično, veoma ponosni.
*”Mercator” podržava aktivnosti promocije proizvoda iz RS kroz kampanju “Naše je bolje”. Da li ćete nastaviti tim putem i imate li na svojim rafama propisani procenat domaćih proizvoda, koji je bio uslov za ulazak na bh. tržište?
DAVIDOVIĆ: Fokus našeg djelovanja su, naravno, kupci, koji su u “Mercatoru” uvijek na prvom mjestu. Svakodnevno radimo na tome da im uvijek izađemo u susret, nastojimo ih iznenaditi, ispuniti njihove želje i sugestije, jer svjesni smo da je samo zadovoljan kupac vjeran kupac. To svakako znači i odabir dobavljača po standardima “Poslovnog sistema Mercator”, među kojima se nalazi i veliki broj domaćih proizvođača s kojima imamo veoma dobru i korektnu saradnju. Veoma smo aktivni na polju podsticanja razvoja domaće proizvodnje, što se može vidjeti kroz naš projekat “Domaća korpa”, koji je naišao na pozitivan odziv kupaca, ali i kroz kampanju “Naše je bolje”, čiji smo aktivni učesnik. Trenutno imamo više od 40 odsto domaćih proizvoda, koji su mjesto na našim policama našli u skladu s visokim standardima kako bi se ostvarilo maksimalno zadovoljstvo kupaca, a cilj nam je povećati taj udio.
*Da li je M-BL u prvoj godini rada dobio povjerenje građana i zaslužio i slogan “Najboljeg komšije” i u Banjaluci?
DAVIDOVIĆ: Naša strategija je od početka bila usmjerena na zadovoljenje promijenjenih uslova poslovanja koji su nas pratili tokom cijele protekle godine. Trudili smo se i trudimo se da uvijek nudimo kvalitetne akcijske pogodonosti, mnogobrojne popuste, te “Mercator” pika karticu, koja pruža različite mogućnosti i popuste i po kojoj se razlikujemo od drugih trgovačkih lanaca. Upravo navedene akcije dio su cjelokupnih aktivnosti koje bi trebalo da pomognu i koje pomažu našim kupcima. Pored toga, “Mercator” u sklopu svoje robne marke M nudi kvalitetne proizvode eminentnih proizvođača iz različitih linija po nižim cijenama. Na taj način pomažemo kupcu da osmisli popunjavanje potrošačke korpe u skladu sa svojim mogućnostima, ali istovremeno da ne gubi na kvalitetu proizvoda koje kupuje. Mnogobrojnim događajima organizovanim u našim centrima želimo pružiti svim našim posjetiocima i kupcima dobru zabavu i priliku za druženje. Sve to izdvaja “Mercator” kao omiljeno mjesto za okupljanje vrijedno povjerenja naših sugrađana.
Širenje na tržištu RS
*Kakvi su ovogodišnji planovi “Mercatora” i da li imate u vidu nastavak širenja na tržište RS?
DAVIDOVIĆ: Poslovni planovi za širenje “Mercatora” na svim tržištima grupacije, pa tako i za naše tržište, su ambiciozni, tako da nastavljamo s investiranjem i širenjem i u 2010. godini. Planiramo nastaviti s investicijama otvaranjem novih prodajnih objekata, što ujedno znači i otvaranje novih radnih mjesta. Kroz razvoj maloprodajne mreže, prilagođavanje ponude, troškovnu racionalizaciju i razvoj kompetencija radnika planiramo ostvariti porast prometa u 2010. godini. Kada govorimo o kupcima, prošlogodišnja politika poslovanja je dala očekivane rezultate, tako da nastavljamo u tom smjeru s ciljem da zadržimo sadašnje i pridobijemo nove kupce koji će se rado vraćati u naše trgovine. Nezavisne novine