SARAJEVO, Savjet Regulatorne agencije za komunikacije /RAK/ BiH razmatrao je danas nacrt izmjene Kodeksa o komercijalnim komunikacijama, te jednoglasno donio odluku da vrijeme trajanja marketinškog oglašavanja kod javnih RTV servisa bude povećano sa četiri minuta na šest.
Odluka o izmjeni Kodeksa o komercijalnim komunikacijama stupiće na snagu nakon objavljivanja u Službenom listu BiH.
Savjet RAK-a će nastaviti izradu sveobuhvatne analize u ovoj oblasti u narednih šest mjeseci, nakon čega će biti donesena i konačna odluka o trajanju marketinškog oglašavanja kod javnih RTV servisa, saopšteno je iz RAK-a.
Savjet RAK-a je danas zadužio ovu agenciju da redovno provodi monitoring ukupnih finansijskih rezultata i komercijalnih programskih sadržaja javnih RTV servisa.
Savjet će organizovati i široku javnu raspravu o ispunjavanju uloge javnih servisa u BiH.
Savjet RAK-a upozorio je javne RTV servise da se pridržavaju usvojenih cjenovnika, te preporučio da popusti na oglašavanje ne bi trebalo da budu veći od 30 odsto na godišnjoj osnovi.
Donesena je i odluka o formiranju Komisije za izbor generalnog direktora Agencije koju će činiti članovi Savjeta RAK-a.
Savjet RAK-a usvojio je i Nacrt pravila o pružanju javnih mobilnih telefonskih usluga i donio odluku da se uputi na javne konsultacije.
Nacrt pravila predstavlja realizaciju smjernica Politike sektora telekomunikacija koja predviđa liberalizaciju tržišta u oblasti pružanja mobilnih telefonskih usluga uvođenjem davalaca usluga i virtuelnih mobilnih operatora.
Na sjednici je usvojen i izvještaj o radu RAK-a za 2013. godinu. Srna