BEOGRAD, Zemlje jugoistočne Evrope mogu povećati konkurentnost formiranjem zajedničkog turističkog proizvoda, ocijenili su danas predstavnici privrednih komora zemalja regiona na Sajmu turizma u Beogradu.
Predstavnici privrednih komora Srbije, Hrvatske, BiH, Crne Gore, Makedonije i Republike Srpske saglasni su da je neophodno da sarađuju da bi svjetskom turističkom tržištu ponudili jugoistočnu Evropu kao novu neotkrivenu destinaciju.
Generalni sekretar Spoljnotrgovinske komore BiH Ivan Mandić istakao je na konferenciji za novinare da je ideja zajedničkog turističkog tržišta odlična i da je važno postići dogovor o zajedničkom turističkom proizvodu i načinu njegove promocije.
Mandić je istakao da bi jedino takav pristup omogućio da zemlje regiona “uzmu dio kolača od velikih igrača”, u uslovima ekonomske krize i novih trendova u svijetu turizma, u kojem je sve veća potražnja turista sa Dalekog istoka za višednevnim aranžmanima.
Direktor Privredne komore Istočno Sarajevo Vinka Mićić istakla je da je turizam vodeća privredna grana i da je Republika Srpska prepoznala svoje mogućnosti i izradila strategiju za razvoj turizma do 2020. godine.
“Srpska raspolaže veoma velikim turističkim potencijalom, a povećan je udio turizma u bruto društvenom proizvodu /BDP/, broj gostiju, kao i njihova struktura, jer je sve više inostranih gostiju iz regiona, ali i iz Švajcarske, Poljske i Češke”, rekla je Mićićeva.
Direktor Sektora za turizam Hrvatske privredne komore Lejla Krešić Jurić istakla je da je ova zemlja od turizma u 2012. godini imala prihod veći od sedam milijardi evra, te dodala da ponudom zajedničkih, tematizovanih proizvoda mogu biti poboljšani rezultati u turizmu svih zemalja regiona.
Predstavnik Privredne komore Srbije Dragana Šabić, predsjednik Odbora za turizam i ugostiteljstvo Privredne komore Makedonije Snežana Jovanovska–Trajkovski i sekretar Odbora za turizam Privredne komore Crne Gore Sanja Marinković saglasni su da postoji zajednička volja da saradnja bude nastavljena, ne samo radi povećanja prometa, već i formiranja zajedničkog proizvoda. Tanjug