HAVANA, Vrijednost prodaje kubanskih cigara povećana je u 2011. za devet odsto – na 401 milion dolara, a na listi potrošača kubanskih cigara i dalje vode Španci.
U prošloj godini najznačajnije tržište za kubanske cigare su bile zapadnoevropske zemlje, s udjelom od 53 odsto u ukupnoj vrijednosti prodaje.
Slijede Sjeverna i Južna Amerika (sa izuzetkom SAD, u koje je već pola vijeka zabranjen uvoz cigara s Kube), region Azije i Pacifika, Bliski istok, Afrika, pa istočnoevropske zemlje.
Pojedinačno, nakon Španije, slijede Francuska, Kina, Njemačka i Švajcarska.
“Ljubitelji cigara u Kini, na Bliskom istoku, u Rusiji i Brazilu su neutralisali opadanje prodaje u državama čija je ekonomija u krizi, kao što su Španija i Grčka”, rekao je Havijer Teres, potpredsjednik firme “Habanos”, svjetskog distributera kubanskih cigareta.
Teres ocjenjuje da će 2012. biti među “komplikovanijim” godinama, kako zbog ekonomskih neizvjesnosti širom svijeta, tako i zbog sve češćih zakona protiv pušenja, tako da je i ljubiteljima cigara sve ograničeniji prostor na kojem mogu da se predaju svom zadovoljstvu.
Kubanski proizvođači na to odgovaraju lansiranjem na tržište manjih cigara, koje se brže mogu popušiti negdje na otvorenom.
Procjenjuje se, inače, da se u SAD godišnje popuši 220 do 250 miliona ilegalno unesenih cigara čuvenih marki, kao što su “koiba”, “partagas” i “monte kristo”.