BERN, Nakon više mjeseci stagnacije, indikator potrošnje švajcarskih domaćinstava UBS banke u avgustu je blago opao, što ukazuje na izvjesno smanjenje potrošačkog povjerenja.
Kako prenosi švajcarski list 20 minit, indikator banke UBS koji mjeri potrošnju, u avgustu je imao vrijednost od 1,32 poena, nakon 1,41 poen u julu, a kao glavni razlog njegovog pada navodi se smanjenje prodaje novih automobila.
Međutim, UBS ipak neće korigovati prognozu privrednih rezultata očekujući da potrošnja švajcarskih domaćinstava i dalje bude glavna podrška nacionalnoj ekonomiji.
Isti izvor podsjeća da je švajcarska banka za ovu godinu prognozirala rast nacionalnog bruto društvenog proizvoda od 1,8 odsto, dok su neke druge institucije bile više optimistične, predviđajući rast i do 2,0 odsto.
Što se tiče stanja na tržištu automobila, prodaja je u avgustu bila manja za 1,1 odsto u odnosu na prethodni mjesec, dok je za prvih osam mjeseci oslabila za 9,2 odsto u poređenju sa istim periodom prethodne godine, koja je bila rekordna po broju prodatih vozila.
Kako se dalje navodi u saopštenju, pad na tržištu automobila nije mogao biti kompenzovan porastom broja noćenja u švajcarskih hotelima i povećanom aktivnošcu u maloprodaji.
Potrošnja švajcarskih domaćinstava čini 60 odsto nacionalnog bruto društvenog proizvoda.
Indikator UBS, koji ukazuje na razvoj potrošnje domaćinstava tri mjeseca prije zvaničnih podataka, obračunava se na osnovu prodaje novih vozila, poslovanja u maloprodaji, broja noćenja u hotelima, indeksa potrošnje, kao i vrijednosti kupovina realizovanih pomoću kreditnih kartica. Tanjug