BERLIN – Onlajn kupovina je tokom pandemije u Njemačkoj procvjetala. Sa smirivanjem zaraze potrošači su se sve više vraćali u “prave” prodavnice.
Udio ljudi koji najmanje polovinu stvari kupuju preko interneta pao je sa oko trećine prošle godine na sadašnjih 26 odsto, saopštila je Post banka, članica grupe Dojčebank.
U istraživanju banke u avgustu učestvovalo je 3.038 osoba.
Međutim, to je i dalje više nego 2019, posljednje godine pre pandemije, kada je taj udio bio 24 odsto.
Kupovine onlajn su u prosjeku opale drugi put zaredom: sa visokih 38 odsto u 2021. na 35 odsto u prošloj i 30 odsto u ovoj godini.
“Način kupovine se vraća u normalu nakon ukidanja ograničenja zbog koronavirusa, a efekat oporavka ide na ruku prodavcima. Međutim, posebno za mlađe ljude, onlajn kupovina je neizostavna“, rekao je Tomas Broš šef digitalne prodaje u Post banci.
Prema anketi, udio ljudi u grupi od 18 do 39 godina koji bar dio svoje kupovine obavljaju onlajn je znatno veći (37 odsto) nego među starijima od 40 godina (26 odsto).
Dpa