BEOGRAD, Za brzo dobijanje privrednih rezultata, potrebni su snažni inovatori za kreiranje proizvoda koji će biti konkurentni na tržištu, ocijenio je juče predsjednik Privredne komore Srbije Željko Sertić, otvarajući seminar o brendiranju.
On je naveo da u Srbiji kreativna industrija učestvuje samo sa 2,5 odsto u bruto domaćem proizvodu, dok taj procenat u Austriji iznosi 40 odsto.
Obraćajući se kreatorima brendova, Sertić je najavio da će u petak biti održan veliki skup u PKS, na kojem će radna grupa iznijeti Strategiju razvoja kreativne industrije u Srbiji. On je istakao da je potreban veliki trud da jedan proizvod zaživi na tržištu.
Autori prvo moraju menadžerina da objasne značaj inovacije, pa da urade projekat i zatim da nađu sredstva za njegovu realizaciju. “Moramo donijeti odgovarajuće mjere, po ugledu na zemlje u okruženju i EU, a pri tom moramo da vidimo šta je univerzalno, a šta loklano primjenljivo”, kazao je Sertić.
On je prisutnima istakao da je pored kvaliteta, za kreiranje brenda proizvoda, veoma važna i ambalaža, a u tom domenu velike iskorake su napravili i daleki istok i sjeverna Afrika i Južna Amerika.
Profesor Fakulteta organizacionih nauka u Beogradu Vesna Damjanović je predločila da je brendiranje kompleksan proces, pri kojem je bitnoodgvooriti na zahtjeve domaćeg i inostranog tržsista. Najprije treba postaviti strategiju i izučiti potencijal tržišta, odnosno kakav je kupovna moć i sklonost ciljne grupe potrišača.
Ona je na primjeru brendova koji su na svjetskom tržištu propali ili uspjeli, navela zbog čega je do toga došlo i gdje su napravljene greške u procjenama. Tanjug