BEOGRAD, Aerodrom Nikola Tesla treba da bude proširen hotelskim kompleksom, autobuskim terminalom i višespratnim parkingom, prema prijedlogu iznesenom u studiji Poskrizni model ekonomskog rasta i razvoja Srbije od 2011. do 2020.
Zbog privlačenja robe i putnika, aerodrom je neophodno povezati sa odgovarajućim željezničkim i drumskim vezama, a da bi se sve to realizovalo potrebno je da se izgrade želježnička, putnička i kargo-stanica.
Predviđeno je unaprjeđenje aerodromske infrastrukture uključenjem različitih oblika privatnih ulaganja, putem potpunog i djelimičnog iznajmljivanja aerodromskih objekata i usluga. Potrebno je unaprediti infrastrukturu za robni saobraćaj gradnjom kargo-terminala, platforme i piste za kargo-avione.
Aerodrom Nikola Tesla bi tako postao važan regionalni, tranzitni putnički i kargo-čvor.
Aerodrom Konstantin Veliki u Nišu bi trebalo da posluži za prihvat turističkih aviona i kao alternativna vazdušna luka Aerodromu Nikola Tesla i zbog toga je potrebna njegova modernizacija.
Sredstva potrebna za realizaciju svih projekata su 150 miliona evra.
Za ostvarenje osnovnog modela privrednog rata do 2020. u željezničkom saobraćaju potrebno je nastaviti modernizaciju infarstrukture Željeznica Srbije. Modernizacija bi trebalo da obuhvati elektrifikaciju i gradnju duplog kolosijeka na cijeloj dužini pruge Koridora 10, s ciljem da se brzina putničkog saobraćaja poveća na 160 kilometara na čas, a teretnog 120 kilometara na čas.
Novi model razvoja predviđa i rehabilitaciju pruga koje povezuju Srbiju sa susjednim zemljama.
Potrebni su i digitalizacija telekomunikacione infrastrukture i uvođenje željezničkih mobilnih radio uređaja, sistema za kontrolu i vođenje saobraćaja odgovarajućeg nivoa na prugama Koridora 10, skraćenje zadržavanja vozova na željezničkim graničnim prelazima transevropskih koridora i nabavka mehanizacije za očuvanje infrastrukture.
Sredstva potrebna za modernizaciju infrastrukture procijenjena su na oko 5,2 milijardi evra. Tanjug