BEOGRAD, Vlada Srbije i Grad Beograd postpisali su danas s kineskom kompanijom Čajna roud and bridž korporejšn (CRBC) predugovor o gradnji mosta Zemun-Borča u vrijednosti od 170 miliona evra.
Potpredsjednik Vlade i ministar ekonomije Mlađan Dinkić kazao je na konferenciji za novinare u Beogradu da će 85 odsto novca, 145 miliona evra, biti obezbjeđeno iz kredita kineske Eksim (Exim) banke.
Rok otplate je 15 godina, sa počekom od tri godine i fiksnom kamatnom stopom od tri odsto godišnje, kazao je Dinkić i dodao da bi ugovori o izgradnji mosta na Dunavu i kreditu trebalo da budu potpisani do kraja ove godine.
On je podsjetio da je Kina izrazila spremnost da Srbiji da kredit za infrastrukturu od 200 miliona evra i naveo da će Srbija za preostali novac
konkurisati sa izgradnjom južne obilaznice oko Kragujevca.
Kineski ambasador u Srbiji Vei Đinghua rekao je da je potpisivanje predugovora značajan potez konkretizacije strateškog partnerstva Kine i Srbije uspostavljenog za vrijeme posjete srpskog predsjednika Borisa Tadića Kini u avgustu ove godine.
Predugovor o izgradnji mosta potpisali su ministarka za Nacionalni investicioni plan Srbije Verica Kalanović, gradonačelnik Beograda Dragan Đilas i izvršni direktor CRBC Su Tiđu.
Đilas je izrazio očekivanje da će izgradnja mosta početi polovinom 2010. godine i naveo da će omogućiti izgradnju još jednog dijela Beograda.
“Realan rok za izgradnju mosta je 2013. godina”, kazao je Đilas i precizirao da će na zemunskoj strani most biti nastavak dijela koji spaja autoput prema Novom Sadu i Zagrebu i da će prelaziti ispod tržnog centra Metro, a da će na drugoj strani izlaziti iznad naselja na lijevoj strani Dunava.
On je dodao da će biti izgrađen poseban put koji će povezivati most s pančevačkim putem.
Đilas je naveo da je počela i eksproprijacija 177 stanova i industrijskih objekata koje se nalaze na zemunskoj trasi puta i mosta, dok preostali dio zemljišta pripada PKB-u.
Ministarka za NIP Verica Kalanović navela je da će most biti dug 1.507 metara i da će biti izgrađene saobraćajnice koje ga povezuju s drugim putevima, dužine 21,6 kilometara.
Kineska kompanija je obavezna da za realizaciju projekta angažuje podizvođače iz Srbije, kazala je Kalanovićeva i dodala da će oni morati da upotrebe domaći materijal do 45 odsto vrijednosti projekta.
Potpisivanje predugovora sa CRBC je početak realizacije novog modela izgradnje infrastrukturnih projekata u Srbiji, kazao je ona i dodala da je taj projekat izabran zato što predstavlja dio obilaznice oko Beograda i veza sa južnim Banatom, Rumunijom i Koridorom 4.
Most će povezati 380.000 stanovnika Novog Beogarda i Zemuna sa 170.000 ljudi koji žive na lijevoj strani Dunava u opštini Palilula, kazala je Kalanovićeva i istakla da će tim projektom više od 1.000 hektara zemljšta biti osposobljeno za stambenu i industrijsku izgradnju.
Izvršni direktor CRBC Su Tiđu kazao je da ta kompanija posluje u više od 40 zemalja, u kojima je izgradila mostove, puteve, luke i druge infrastrukturne objekte.