PARIZ, Talas smanjenja prodaje kola u Evropi, prije svega u Francuskoj, Španiji i Italiji, u maju je zahvatio i Njemačku, najveće evropsko tržište automobila, gdje je registrovan pad isporuka do sedam odsto.
Predsjednik Udruženja međunarodnih proizvođača automobila u Njemačkoj (VDIK) Volker Lange izjavio je da se može očekivati da će prodaja kola u Njemačkoj ove godine dostići oko 3,2 miliona, ako se isporuke nastave ovim tempom.
Lange je na Sajmu automobila u Lajpcigu rekao da će prodaja zavisiti uglavnom od privrednih kretanja u zemlji i svijetu.
Prodaja kola u Francuskoj smanjena je 29, a u Španji 12 odsto u aprilu na godišnjem nivou. Najveći pad imao je francuski “Pežo” čije su isporuke smanjene 29 odsto, sedmi mjesec uzastopno.
“Reno” je takođe zabilježio smanjenje isporuka u Francuskoj od 12 odsto, italijanski “Fijat” 18 procenata, a “Folksvagen” 12 odsto.
Aprilska prodaja u Francuskoj i Njemačkoj je takođe pogoršana, dijelom i zbog toga što praznici nisu bili u toku vikenda, čime je smanjen broj dana za kupovinu. Prema podacima VDIK u maju je registracija novih kola u Francuskoj smanjena 2,9 odsto, a u Njemačkoj je ostala ista kao i pretohodnog mjeseca. U aprilu je u Britaniji prodaja kola porasla 3,3 odsto.
Analitičar banke “Kredi Svis” Arnd Elinghorst procijenio je da se u drugoj polovini godine ne može očekivati rast prodaje automobila u Evropi i da bi svi oni koji očekuju poboljšanje “trebalo da stanu pod hladan tuš”.
Italijansko ministarstvo saobraćaja saopštilo je u petak da je prodaja novih kola u zemlji u maju smanjena 14,26 odsto, na oko 147.100 jedinica, kao posljedica recesije koja je pogodila treću najveću privredu evro zone.
“Fijatova” prodaja smanjena je u maju 11,2 odsto, ali je njegov udio na tržištu povećan na 31,58 odsto, sa 30,51 procenata u istom mjesecu minule godine.
Italijanska grupa “Fijat”, koja takođe posjeduje robne marke “Krajsler”, “Dodž” i “Džip”, povećala je u maju prodaju na tržištu Amerike za 30 odsto. Tanjug