DETROIT, Njemački proizvođač sportskih automobila “Porše” planira da poveća godišnju prodaju kola u Sjedinjenim Američkim Državama na preko 50.000 u narednih sedam godina.
“Do 2018, uspjećemo da prodamo oko 50.000 automobila u SAD,” izjavio je Detlev fon Platen, izvršni direktor filijale “Porše automobili-Sjeverna Amerika, u intervjuu “Automotiv njuz Jurop.”
To će biti postignuto ubrzanim širenjem proizvodne linije, istovremeno zadržavajući američku dilersku mrežu u sadašnjem obimu.
“Porše” je u 2010. prodao oko 25.000 vozila u SAD, na trzištu koje predstavlja 28 procanta njegove globalne tražnje.
Fon Platen očekuje prodaju “veću od 29.000 jedinica” ove godine i računa na snažnu proizvodnu ofanzivu.
“Porše”, čije je udruživanje sa “Folksvagenom” (VW) odloženo za poslije 2011, planira da naredne godine lansira tri modela u SAD – u febraru redizajnirani 911, “panamera GTS” sa 430 konjskih snaga pojaviće se na proljeće 2012 i dizel “kajen”.
“Porše” očekuje da će “kajen” prvi dizelaš ovog proizvođača koji će biti ponuđen u SAD, učestvovati sa oko 15 procenata ukupne prodaje sportskih terenaca.
To je broj sličan onom koji se očekuje za benzinsko-električni hibrid ‘kajen”, koji je lansiran minule godine i sada čini 12 procenata upnih isporuka tog modela.”
Za nedavno lansirani hibrid “panamera”, Platen takođe očekuje oko 15 odsto udjela u ukupnoj prodaji.
“Porše” još nije odlučio da li će ponuditi dizel verziju “panamere” u SAD, naveo je on.
Takođe u 2013, “Porše” će početi da prodaje terenca “kajun” (Cajun), koji će biti sličan “kajenu” (Cayenne).
Fon Platen je uvjeren da će “Porše” povećati prodaju u SAD uprokos upozorenju na nepovoljna privredna kretanja.
“Očekujemo snažnu prodaju u Americi koja ima uspostavljeno, zrelo tržište,” komentarisao je on.
“Porše” takođe planira da zaposli još oko 60 radnika do 2015. u SAD, kako bi bila osigurana planirana stopa rasta.
Kompanija sada zapošljava oko 400 radnika u SAD, uključujući finansijski servis i odjeljenje sportskog automoblizma.
Kompanija ima 700 dilera u svijetu i planira da poveća mrežu za 300 prodajnih mjesta kako bi dostigla cilj – udvostručenje isporuka godišnje, na 200.000 jedinica u 2018, u odnosu na 95.000 tokom 2010.
Planirano udruživanje “Poršea” i “Folksvagena” odlozeno je za poslije 2011. zbog otežane pravne procedure i razmatranja drugih odblika stvaranja integrisane auto grupacije.
“Folksvagen” i “Porše” složili su se 2009. da će utanačiti dogovor o udruživanju do kraja 2011, ali je u februaru upozoreno da se spajanje suočava sa ozbiljnim problemima zbog tužbe investitora i kriminalističke istrage protiv bivšeg direktora “Porešea” i šefa finansijske službe.
U toku je istraga povodom manipulacija sa akcijama kompanije što će najvjerovatnije odložiti završetak udruživanja u 2012, saopstio je “Porše” krajem februara.
Neto dug holding kompanije “Porše” povećan je na 6,34 milijarde evra 31. decembra 2010, sa 6,05 milijardi evra 31. jula zbog isplate poreza.
VW posjeduje 49,9 procenata “Poršea” i želi da preuzme ostatak akcija kako bi “Porše” postao deseta robna marka VW-a, pored već luksuznih brendova “Audi”, “Lamborgini” i “Bentli.”